New York 27. června (ČTK) – Trojice novinářů zpravodajské televize CNN podala výpověď poté, co stanice rozhodla stornovat jejich zprávu o vazbách jistého poradce amerického prezidenta Donalda Trumpa na ruský investiční fond. Televize CNN výpovědi žurnalistů přijala, napsala dnes agentura Reuters.

Zmíněná zpráva, která byla vydána minulý týden ve čtvrtek, informovala o kongresovém vyšetřování vztahů mezi jedním ruským investičním fondem a Trumpovým poradcem Anthonym Scaramuccim. CNN ale v pátek v noci materiál ze svého webu vymazala s tím, že vedení stanice v rámci vnitřního prověřování zjistilo, že zpráva neprošla řádným vydávacím procesem.

„Zpráva neodpovídala redakčním standardům CNN, proto byla stornována. Všechny odkazy na příspěvek byly zablokovány,“ uvedla CNN v prohlášení, ve kterém se rovněž Scaramuccimu omluvila.

Na interní poradě se podle CNN dotčení novináři od vedení dozvěděli, že fakta uvedená ve stornované zprávě sice nemusí být nesprávná, ale materiál sám o sobě nebyl v daném stavu dostatečně podepřený, aby mohl být zveřejněn.

Trump dlouhodobě kritizuje CNN za to, že vydává takzvané falešné zprávy. Na své první formální tiskové konferenci prezident navíc dotazy zpravodaje CNN ignoroval a na otázky mu neodpovídal, připomněl Reuters.