Dnešní oznámení premiéra Bohuslava Sobotky, že nepodá demisi a že naopak navrhne odvolání vicepremiéra a ministra financí Andreje Babiše, opět zaznamenaly světové tiskové agentury Reuters či AFP, ale také rakouská APA. Agentury však přinesly zprávu váhavěji a s menší prioritou, než tomu bylo v případě překvapivého Sobotkova úterního ohlášení rezignace.

S informací o dalším zvratu ve vývoji české vládní krize si pospíšila agentura Reuters, která ale na rozdíl od úterý nepřinesla krátkou jednovětou bleskovou zprávu, ale kolem 10:40 SELČ vydala zprávu, v níž stručně vysvětlila kontext včetně toho, že Sobotka „změnil názor poté, co prezident Miloš Zeman naznačil, že bude demisi považovat jako pouze Sobotkovu, a nikoli jako odchod celého kabinetu“, což by znamenalo setrvání Babiše na vládním postu.

Agentura Reuters oslovila Babiše, který jí stejně jako ČTK sdělil, že rozhodnutí o svém případném odvolání nechá na prezidentovi Miloši Zemanovi. V krátkém rozhovoru Babiš agentuře Reuters řekl, že požadavkem na odvolání ministra financí Sobotka porušil koaliční smlouvu.

Další světová tisková agentura AP až v 11:14 SELČ přinesla stručnou zprávu s nízkou prioritou a s titulkem „Český premiér není připraven rezignovat, vyhazuje ministra financí“.

Vysokou prioritu dala zprávě o stažení demise frankofonní agentura AFP. která informaci stihla zveřejnit ještě před 11:00 SELČ.

Rakouská agentura APA těsně před 11:00 SELČ nabídla podrobnější zprávu o dnešním Sobotkově kroku i s vysvětlením kontextu vývoje české vládní krize, kterou prý zažehl ostrý spor mezi oběma největšími koaličními partnery a Babišův nákup nedaněných dluhopisů.

Agenturní zprávu o stažení demise převzal například server stanice ABC News, německá zpravodajská televize n-tv, německý zpravodajský server Focus Online nebo server rakouského listu Kleine Zeitung.