Internetová společnost Google bude pečlivěji prověřovat zadavatele politické reklamy ve Spojených státech. Firma to dnes oznámila v San Francisku. V budoucnu bude vyžadovat identifikaci potvrzenou americkými úřady a informace o plátci.

Rozhodnutí je reakcí na stížnosti z kampaně před prezidentskými volbami v USA v roce 2016, kdy on-line reklamu zaměřenou proti demokratické kandidátce Hillary Clintonové zadávaly ruské subjekty napojené údajně na Kreml. Některé inzeráty byly dokonce podle pozdějších analýz zaplaceny v rublech. Výraznější vliv na rozhodování amerických voličů ale podle médií neměly.

Už loni v listopadu se společnost Google zavázala, že vytvoří databázi politických reklam přístupnou všem uživatelům. K preventivním krokům nedávno přikročily i společnosti Facebook nebo Twitter, které pro přijímání reklamy zavádějí zpřísněná pravidla platná v televizi nebo dalších tradičních médiích.

Firma Google oznámila, že detailní kontrola politické reklamy bude zavedena už letos v létě. Bude tedy fungovat v listopadových volbách, kdy budou Američané rozhodovat o obsazení Sněmovny reprezentantů a třetiny Senátu.

 

Právě v této době potřebujeme nezávislá média. Podpořte nás prosím a objednejte si předplatné Revue FORUM ZDE. Děkujeme!

Revue Forum Banner