Řada obchodníků v Česku se dnes připojí k nákupnímu svátku Black Friday. Slevy na Černý pátek letos poprvé nabídnou některé velké obchodní řetězce jako Kika, C&A Moda, Euronics či Expert Elektro, ale i nákupní centra. Dosud byla tato akce v ČR hlavně v režii e-shopů. Někteří internetoví prodejci v rámci konkurenčního boje spustili akční nabídky již na začátku týdne. Black Friday je v USA považován za začátek vánoční nákupní horečky.

Poprvé se letos do akce zapojí oděvní řetězec C&A Moda. Nabídne do neděle 20procentní slevy na veškeré zboží. Také prodejny s elektronikou Euronics přichystaly slevy na Black Friday poprvé, do akcí budou zařazeny všechny kategorie zboží. Nejvyšší slevy dosáhnou podle firmy až 80 procent. Prvně se zapojí i nábytkářský řetězec Kika.

V pražském nákupním centru Palladium se do slevových akcí zapojí přes 60 obchodů, mezi nimi Orsay, Time Out, Levis, Deichmann či Sportisimo. „Slevy půjdou napříč celým sortimentem a nejčastěji se budou pohybovat v rozmezí 20 až 30 procent, někde se však vyšplhají až na 50 procent,“ uvedla marketingová manažerka obchodního centra Helena Watson. Black Friday chystá také OC Metropole Zličín či olomoucké nákupní centrum Šantovka.

Řada velkých e-shopů jako Kasa.cz či Alza.cz spustily slevové akce o týden dřív. „Letos očekáváme nárůst tržeb o 30 procent oproti loňsku,“ uvedla Andrea Čižmářová z Kasa.cz.

V USA je tento den synonymem rekordních slev a startem vánoční nákupní horečky. Patří podle tržeb k největším nákupním dnům v roce a zahajuje hlavní předvánoční nákupní sezonu. Koná se vždy v pátek po Dni díkuvzdání, slevy obvykle začínají o půlnoci ze čtvrtka na pátek, v posledních letech však někteří prodejci začínají s nabídkou slev již ve čtvrtek večer či ještě dříve.