Především na přímý kontakt s voliči chtějí před sněmovními volbami vsadit politické strany v krajích. Kromě klasických předvolebních mítinků na náměstích půjde v některých případech i o méně tradiční akce. Strany se ale nezříkají ani využití billboardů, které se v některých regionech objevily už nyní. Vyplývá to z ankety krajských zpravodajů ČTK. Volby se budou konat 20. a 21. října.

Na přímé oslovování lidí na náměstích a v ulicích spoléhá třeba ČSSD v Pardubickém kraji. „Masivním plakátovým a billboardovým kampaním už podle mne odzvonilo,“ je přesvědčený krajský lídr a ministr pro lidská práva Jan Chvojka. Přesto se sociální demokraté zcela nevzdávají ani velkoplošných poutačů, na které lze už narazit například ve Středočeském kraji.

Komunisté na severu Čech hodlají vsadit hlavně na kampaň mezi lidmi. „Při každých volbách říkáme, že nemůžeme finančně konkurovat jiným stranám, takže máme omezené možnosti. Z toho důvodu to bude hlavně kontaktní kampaň, plakáty a připravujeme jeden krajský mítink, který bude v Ústí nad Labem,“ řekl ČTK ústecký hejtman a krajský předseda KSČM Oldřich Bubeníček.

Kampaň vládního hnutí ANO v Jihočeském kraji bude mít dvě složky. Zástupci hnutí v regionu si už nyní připravují témata na setkávání s voliči. Horkou fázi kampaně, která začne na podzim, bude řídit centrála. „Celý ten mix se momentálně připravuje. Co ale můžu říct už teď, je to, že celé léto budeme mezi lidmi,“ nastínila plány manažerka jihočeského ANO Vladimíra Hrušková.

Na on-line prezentaci, venkovní nosiče a inzerci v lokálním tisku se chtějí zaměřit lidovci ve Zlínském kraji. „Opět počítáme s aktivizací členské základny pro naši již tradiční akci ‚ploty‘, ve které naši sympatizanti umisťují reklamní plachty na své ploty nebo domy,“ řekl krajský lídr lidovců a poslanec Ondřej Benešík. Na jižní Moravě, tradiční baště lidovců, hodlá strana lákat voliče také billboardy či letáky. „Ale máme nápady i na nějaké netradiční věci,“ uvedl lídr kandidátky Jiří Mihola, který hodlá posílit i kampaň lidovců přímo v terénu.

Jako jedna z prvních stran v Plzeňském kraji vyvěsila billboardy se svým volebním lídrem ODS. „Tato kampaň je zatím řízena a hrazena z Prahy, my začneme s ostrou kampaní v září,“ řekl krajský manažer Michal Šašek. Součástí kontaktní kampaně bude například i venkovní promítání filmu. V Libereckém kraji zase ODS plánuje jezdit s takzvaným Modrým dostavníkem.

Na podzimní volby se chystají i politici TOP 09 na Olomoucku. Oficiálně kampaň odstartují až v září, už nyní ale běží její „vlažná“ část. „Chystáme do prázdnin projekt, který bude sportovního ražení,“ uvedla krajská manažerka TOP 09 Irena Šnajdrová. „Půjde o cyklotour, kdy se budeme účastnit různých cykloakcí a na kontaktních místech budeme dělat kontaktní kampaň,“ upřesnila.

Hlavně na sociálních sítích chtějí vést kampaň pražští Zelení. Strana neplánuje využívat billboardy, protože jsou podle ní „zaplavováním veřejného prostoru“.

Piráti chtějí sázet nejenom na on-line prostředí. „Mladí voliči už nás dobře znají a jsme vnímáni jako znalci internetu. Z toho důvodu chceme komunikovat i s lidmi, pro které není internet klíčový,“ uvedl lídr kandidátky Pirátů ve Zlínském kraji Giuseppe Maiello. Strana proto vydává speciální číslo časopisu Pirátské listy, který distribuuje po celé republice.