O necelý rok později oproti plánu zahájilo londýnské metro v noci na sobotu slavnostně svůj víkendový noční provoz. Podzemní dráha v britské metropoli má 11 linek a nepřetržitě budou zatím o víkendech jezdit dvě z nich – trasy Victoria a Central od 00:30 do 05:30 místního času. Očekává se, že navíc přepraví zhruba 50.000 lidí; až budou jezdit noční vlaky na předpokládaných pěti trasách, zvýší se tento počet až na 200.000 lidí, uvedla britská zpravodajská stanice BBC.

Úvodní jízdy ve vlaku, který vyrazil z jiholondýnské stanice Brixton, se zúčastnil i nový londýnský starosta Sadiq Khan. „Jsem nesmírně rád, že po zhruba sto dnech, co jsem starostou, to takhle dobře vyšlo,“ prohlásil.

Noční vlaky mají na obou linkách desetiminutové intervaly a na zahájení provozu dohlíželo asi 100 dopravních policistů.

Plány na zahájení nočního provozu byly poprvé zveřejněny v listopadu 2013. Londýnský dopravní podnik TFL tehdy uvedl, že po těchto spojích je silná poptávka, protože počty cestujících o víkendu se oproti roku 2000 zvýšily o 70 procent.

Původně mělo metro začít o víkendových nocích jezdit už loni v září, podnik se ale nebyl schopen dohodnout se s odbory na platech a pracovních podmínkách pro zaměstnance, kteří měli nepřetržitý provoz zajišťovat. Odboráři uspořádali sérii stávek a společnost se s nimi dohodla až letos v březnu.

Město si od projektu Night Tube slibuje, že do roku 2030 mu přinese do rozpočtu 6,4 miliardy liber (200 miliard Kč) a vytvoří zhruba 500.000 pracovních míst, a to nejen v samotném dopravním podniku, ale i v nejrůznějších zařízeních metropole závislých na nočním provozu. Londýnské metro přepraví každý všední den zhruba 3,4 milionu cestujících.

Pražské metro, které má trasy tři, jezdí denně od 05:00 do 24:00 a v roce 2013 přepravilo denně v průměru 1,6 milionu lidí. Magistrát v roce 2010 rozhodl, že prodlouží provoz metra do 01:00, protože to ale stálo 55 milionů korun ročně, v roce 2012 prodloužení zase zrušil.