Na stavbě dálnice D8, která má spojit Prahu a Drážďany se objevila další vážná komplikace. Svah nedaleko Prackovic n. L. se dal do pohybu. V minulých dnech „ujel“ o několik milimetrů. Otevření důležité dopravní tepny, která ulehčí mnoha severočeským obcím a městům, je tak nejisté. Ministr dopravy Ťok v úterý uvedl, že s otevřením dálnice v původním termínu 17. prosince 2016 stále počítá, ale nejdříve musí být zcela jisté, že svah je zajištěný.

Stavbaři nyní bagrují část svahu, který se dal do pohybu a zeminu nahrazují štěrkem. Chtějí tak pomoci odvodnění problematického místa. Podle ředitele ŘSD Jana Kroupy se případný sesuv týká masy zeminy o hmotnosti 10.000 tun, sledované území je ale ještě větší.

K čerstvému sesuvu došlo nedaleko od místa, kde svah ujel v červnu 2013. Po vydatných deštích se tehdy dala do pohybu obrovská masa zeminy. Sesuv s sebou strhl část lesa, louku a především železniční trať Lovosice – Teplice. Tento sesuv pak stavbaři po stabilizaci svahu řadu měsíců těžili. Nyní je těleso dálnice opět obnoveno.

První úvahy o stavbě dálnice, která by spojila Prahu a Drážďany se objevily už ve 30. letech minulého století. Stavba však byla započata až po několika desetiletích. První úsek byl otevřen v roce 1990. Část přes České středohoří vzniká od roku 2007, přičemž mnoho let čelí sporům ŘSD a ekologických hnutí. Šestnáctikilometrový úsek Lovosice – Řehlovice, který překonává masiv Českého středohoří je z technického hlediska nesložitější z celé trasy. Zahrnuje množství mostů a tunelů.