Budoucností pražského Libeňského mostu se budou zastupitelé hlavního města zabývat na březnovém jednání. Na nejbližším, tedy čtvrtečním zasedání dostanou pouze dokument o rozhodnutí ministerstva kultury, že most není památkou. ČTK to dnes řekl mluvčí magistrátu Vít Hofman. Verdikt ministerstva zatím není pravomocný. Zastupitelé mají rozhodnout, zda se most opraví, či zbourá. Most je už měsíc kvůli špatnému stavu uzavřen pro automobily a MHD. Pražští politici se zatím neshodují, jak s mostem naložit. Ministerstvo chce, aby vznikla kopie.

„Do čtvrtečního zastupitelstva se dostane k projednání materiál k Libeňskému mostu, kdy by zastupitelé měli vzít na vědomí stanovisko ministerstva. Vzhledem k tomu, že se jedná o investici za několik miliard, nebylo by vhodné přijímat jakékoliv návrhy z pléna. Navíc stanovisko nenabylo účinnosti. Pražští zastupitelé by se dalším osudem mostu měli zabývat znovu v březnu,“ řekl Hofman.

Technická správa komunikací (TSK) nyní nechává podepřít ty části mostu, které jsou v nejhorším stavu. Po dokončení prací by se na most mohla podle náměstka primátorky Petra Dolínka (ČSSD) vrátit MHD a následně vznikne expertní skupina, která bude řešit nejen, co s Libeňským mostem dál, ale situaci mostů v Praze obecně. O budoucnosti Libeňského mostu měl dnes jednat magistrátní dopravní výbor. Do programu jednání jej s ohledem na čtvrteční zasedání zastupitelů nakonec nezařadil.

Na tom, zda most opravit, nebo postavit nový, se městští politici neshodují. Mezi zastánce stavby nového mostu patří primátorka Adriana Krnáčová (ANO) nebo starosta Prahy 8 Roman Petrus (ČSSD), kteří takovou variantu považují za ekonomicky výhodnější. Rekonstrukci mostu obhajuje starosta Prahy 7 Jan Čižinský (KDU-ČSL/Trojkoalice), který považuje dříve připravený projekt za nerealizovatelný, a místostarosta stejné městské části Ondřej Mirovský (SZ/Trojkoalice).

Podle odborníků by stavba nového mostu i komplexní rekonstrukce současného vyšly na obdobnou částku, a to 550 až 600 milionů korun. Praha již v minulosti měla plán na zbourání mostu a na současných pilířích plánovala vystavět nový. Podle tohoto plánu předpokládala TSK náklady asi 350 milionů korun. Tuto možnost odborníci kvůli špatnému stavu pilířů vyloučili.

Právě v této době potřebujeme nezávislá média. Podpořte nás prosím a objednejte si předplatné Revue FORUM ZDE. Děkujeme!

Revue Forum Banner