Zhruba miliardu korun loni získala zpět od lékařů a zdravotnických zařízení Česká průmyslová zdravotní pojišťovna (ČPZP) díky revizím péče. Zájem klientů o kontrolu vykázané péče podle pojišťovny roste. ČTK to dnes řekla mluvčí ČPZP Elenka Mazurová. Loni si zkontrolovalo svůj osobní účet u ČPZP přes 60.000 lidí, a stovky z nich podaly podněty ke kontrole. Pojišťovna má asi 1,24 milionu klientů.

ČPZP loni od klientů po kontrole osobních účtů dostala 344 podnětů na neoprávněně, či chybně čerpanou zdravotní péči, přičemž následně provedla 100 kontrol. „Na případné nesrovnalosti ve vykázané zdravotní péčí nás klienti upozorňují, a my pak můžeme prověřit, zda jde o záměr, či o neúmyslnou chybu,“ uvedla Mazurová. Vykázanou lékařskou péči pojišťovna kontroluje i pomocí speciálních programů, které analyzují data.

Klienti si své účty u ČPZP kontrolují hlavně prostřednictvím elektronické přepážky, osobně na pobočkách, poštou či telefonicky. Stále častěji používají také chytré mobilní telefony, do kterých si stáhli už více než 19.000 speciálních aplikací ČPZP. „V osobním účtu přístupném přes aplikaci si pojištěnec prověří, kolik korun zaplatila pojišťovna za konkrétní lékařské výkony, zjistí potřebné informace o svých lékařích a dostane se do seznamu užívaných léků,“ doplnila Mazurová.