Praha 1. června – Česká pirátská strana dnes zahájila kontaktní volební kampaň. Během června chce prostřednictvím dobrovolníků rozdat čtvrt milionu tištěné verze svých Pirátských listů s volebním programem. ČTK o tom informoval mluvčí strany Mikuláš Ferjenčík. Obsahem výtisku je podle něj zejména představení Pirátů, jejich programu a filosofie.

„Na příkladech z praxe již zvolených zastupitelů Piráti ukazují, jak řeší každodenní i dlouhodobé problémy, jak mohou občany chránit před šikanou státu, jak kontrolují mocné, jak zdigitalizovat veřejnou správu a jak hájí svobodu lidí,“ uvedl mluvčí.

Piráti slibují například zúžení elektronické evidence tržeb pro živnostníky, zastavení odlivu peněz do daňových rájů, snazší komunikaci s úřady a daňovou reformu včetně snížení zdanění práce.

Strana chce získat v podzimních sněmovních volbách aspoň deset procent hlasů. V průzkumech se pohybuje obvykle mírně pod pětiprocentní hranicí pro vstup do dolní komory Parlamentu.

Piráti do kampaně chtějí investovat ve srovnání s ostatními politickými subjekty méně – kolem pěti milionů korun. Spoléhají na šíření informací od člověka k člověku a na to, že si čtenáři budou jejich noviny předávat a posílat dále. Na podzim Piráti plánují vydat další číslo novin s výrazně vyšším nákladem, dodal Ferjenčík.

Piráti mají své zástupce v Senátu a na krajské a komunální úrovni. Ve volbách do Sněmovny dosud neuspěli. Z možné povolební spolupráce by Piráti vyloučili nedemokratické strany, konkrétně jmenují KSČM. Postoj vůči hnutí ANO, které šéf Pirátů Ivan Bartoš charakterizoval jako stranu vůdcovského typu, jednoznačný není. Vyloučil ale podporu vládě, v níž by byli lidé v minulosti zapletení do korupčních afér.