Praha 23. srpna (ČTK) – Parkovací zóny by měly být nově zavedeny také v nejvíce vytížených částech Prahy 4. Jejich vymezení a fungování dnes odsouhlasili radní městské části. Impulzem k jejich zavedení na Praze 4 jsou přeplněné ulice vozy řidičů ze sousedních městských částí, kde již zóny zavedeny byly. ČTK o tom dnes informovala radnice městské části.

„Praha 4 se stala odstavným parkovištěm, kam svá auta parkují mimopražští řidiči, kteří už nemohou v okolních městských částech bezplatně zaparkovat, naše ulice a komunikace jsou přeplněné i v místech, kde to může ohrozit bezpečnost silničního provozu,“ uvedl starosta Petr Štěpánek (SZ/Trojkoalice).

Situace ohledně parkování je podle radnice neudržitelná zejména podél trasy metra C, tramvajových linek v Nuslích a Podolí a v ulicích sousedících s Prahou 2 a 5, kde již zóny placeného stání fungují. Problémy způsobují celodenně zaparkovaná auta zejména poblíž zdravotnických zařízení nebo úřadů.

Rada městské části na základě jednání s městskou částí Kunratice požádala Magistrát hlavního města, aby oblast byla rozšířena o část Kunratic, kterou vymezují ulice K Zelené louce, Vídeňská, K Libuši, Náměstí Prezidenta Masaryka, K Verneráku a Na Lhotech.

Magistrát hlavního města Praha 4 dále žádá o zapracování aktualizace a doplnění metodiky. „Chceme mimo jiné, aby výdejna Hlavního města Prahy poskytovala informace o počtu vydaných oprávnění bezpečnostním složkám městské části a zpracování metodiky evidence a účtování příjmů z prodeje parkovacích oprávnění městskou částí,“ dodal Štěpánek.

V současném systému byly zóny nejprve zavedeny v části Prahy 1 v roce 1996, kde se snaha o regulaci dopravy objevila již v roce 1982. Následně byly rozšířeny na celou Prahu 1, 2, 3 a 7 a části Prahy 16. Samy parkovací zóny provozují radnice 13, 16 a 22.

Od loňského roku fungují v novém režimu na Praze 5, 6 a 8, kde řidiči za okna vozů nemusí umisťovat parkovací karty, ale značku zaregistrují za poplatek na radnici. Vozy zde kontrolují speciální vozy vybavené kamerami.