Pražané zaslali magistrátu prostřednictvím internetové stránky a aplikace zmente.to 5738 připomínek a podnětů. Nejvíce jich míří ke stavu komunikací a veřejných prostranství nebo k systému veřejné dopravy. ČTK to sdělil mluvčí magistrátu Vít Hofman. Praha zatím vyřešila několik set podnětů, přesné číslo magistrát neuvedl. Aplikaci a stránky spustil magistrát před sedmi měsíci.

„Přibližně polovina podnětů přichází přes webovou stránku, druhá půlka prostřednictvím mobilní aplikace. Přes operační systém Android poslali lidé 64 procent podnětů z aplikací, 36 procent připadá na uživatele s operačním systémem iOS,“ uvedl Hofman.

Na poškozenou vozovku nebo chodník upozornili magistrát lidé v 625 případech. Pražané si stěžovali rovněž na špatné dopravní značení nebo upozorňovali na rizikové místo.

U veřejného prostranství dominují stížnosti na nepořádek. Pražané si na něj stěžovali ve 486 případech z celkových 1258 podnětů v této kategorii. Také upozorňovali na problémy s veřejným osvětlením, což se stalo 72 krát, nebo na chybějící či poškozené lavičky a další vybavení v ulicích.

Lidé se zajímají rovněž o veřejnou dopravu. Městu kvůli ní zaslali zhruba tisícovku podnětů. Nejčastěji si stěžovali na stav zastávek MHD. Dalších 140 podnětů se týkalo pravidelnosti provozu a 112 krát reagovali na trasy linek.

Aplikaci a internetovou stránku spustilo město letos v únoru. Důvodem byla snaha vytvořit jednotné místo, kam lidé mohou zasílat své podněty. Na stránce lidé najdou devět ikon, a to například pro MHD, dopravu, zeleň, veřejné prostranství nebo městský mobiliář. Uživatel klikne na příslušnou ikonku a může poslat zprávu, fotografii, provést lokaci v mapě a zadat e-mail pro odpověď.