Lidé v Praze za pět měsíců fungování webové a mobilní aplikace zmente.to poslali 3889 podnětů upozorňujících na závady a problémy v ulicích města. Na dotaz ČTK to uvedl mluvčí magistrátu Vít Hofman. Nejvíce stížností se týká výmolů, nepořádku či tras a kapacity veřejné dopravy. Úřad na podněty reaguje, přesné číslo vyřešených však nezná.

„Pražané nejčastěji upozorňují na výmoly či díry ve vozovce, ale také na nepořádek v parku nebo chybějící mobiliář,“ řekl Hofman. Třetí místo patří podle něj veřejné dopravě, kde si lidé stěžují na dodržování časů či kapacitu spojů, nebo navrhují změny tras linek.

Na základě připomínek občanů město například doplnilo čtyři chybějící kryty kanálů na Štefánikově mostě, odstranilo ohořelý vrak v ulici K Radotínu, vyměnila rozbité koše u skateparku a dětského hřiště v Praze 8 či opravilo řadu výmolů a poškozených komunikací.

Kolik z podaných podnětů bylo přesně vyřízeno, úřad neví. „Kompletní seznam bohužel ani nemáme k dispozici, protože například havarijní stavy či nepořádek se řeší okamžitě a zpětnou vazbu už poté tým zmente.to nedostává,“ uvedl mluvčí.

Na stránkách zmente.to a ve stejnojmenné aplikaci lidé najdou šest ikon, a to pro MHD, cyklistiku, dopravu na komunikacích, zeleň, veřejné prostranství a městský mobiliář. Uživatel klikne na příslušnou ikonku a může poslat zprávu, fotografii, provést lokaci v mapě a zadat e-mail pro odpověď. Podněty řeší pracovník magistrátu, který je rozesílá na městské organizace, pod které daný problém spadá. Jen dopravní podnik, Technická správa komunikací a organizátor pražské dopravy Ropid loni přijaly 35.000 podnětů.

Podané podněty

Silnice a chodníky 940 24,2 %
Veřejná prostranství 860 22,1 %
Veřejná doprava 701 18,0 %
Pěší 427 11,0 %
Městská zeleň 351 9,0 %
Automobilová doprava 340 8,7 %
Cyklisté 208 5,3 %
Bezbariérovost 62 1,6 %

Zdroj: MHMP