Výsledek referenda o členství Británie v Evropské unii, ve kterém se voliči rozhodli pro odchod své země z osmadvacítky, vyvolal nejistotu na realitním trhu a na trhu s reklamou. Uvedl to dnes majitel britského deníku Daily Mail, který před referendem vybízel Brity, aby hlasovali pro brexit, tedy vystoupení z EU.

„Výsledek referenda, kterým je brexit, vytvořil určitou nejistotu, především pokud jde o reklamní a realitní trh v Británii,“ uvedl podle agentury Reuters holding Daily Mail and General Trust, který tento bulvární list vlastní.

Za tři měsíce do 30. června klesly celkové příjmy z reklamy v jeho mediální divizi DMG Media o čtyři procenta. Reklama v tištěných médiích přitom klesla o deset procent, oproti tomu internetová reklama zaznamenala 12procentní nárůst. Během tří týdnů počínaje 26. červnem se situace na trhu s reklamou podle něj mírně zlepšila.

Referendum o členství Británie z Evropské unii se konalo 23. června. Pro takzvaný brexit byly před referendem například i bulvární listy Daily Express, Daily Star a The Sun, a rovněž list The Daily Telegraph. Pro setrvání v unii bylo více článků v listech Daily Mirror, The Guardian a ve Financial Times.

Holding Daily Mail and General Trust má kromě médií zájmy také v energetice, pojištění či na trhu nemovitostí.