Rada pro rozhlasové a televizní vysílání zahájila správní řízení s televizí Prima kvůli manipulativnímu zpravodajství o centru Klinika. Prima ve svých zprávách neoddělila hodnotící komentář od zpravodajských informací. RRTV to uvedla v tiskové zprávě. Prima dosud oznámení o zahájení řízení neobdržela a nechtěla jej proto komentovat.

„Reportáž byla zpracována manipulativním způsobem. Divákovi podsouvala již konkrétní předdefinovaný názor na pojednávanou problematiku,“ uvedla rada ve zprávě. Kliniku na pražském Žižkově loni obsadili aktivisté, kteří v něm chtěli vybudovat autonomní sociální centrum. V reportáži se zmiňuje nepořádek, špína, všudypřítomné lahve od alkoholu i spolupráce Kliniky s levicovými extrémisty.

Prima má podle mluvčí Gabriely Semové informaci pouze z tiskové zprávy RRTV. „Oznámení o zahájení řízení s výzvou k vyjádření nám dosud nebylo doručeno. Celou záležitost tedy nyní nebudeme nijak komentovat,“ řekla ČTK.

Rada pro rozhlasové a televizní vysílaní loni odhalila sporné momenty ve zpravodajství Primy o uprchlících, ale na zahájení správního řízení to nestačilo. Další analýzu bude mít letos v září. Server Hlídací pes zveřejnil nahrávku, která má dokládat, že zaměstnanci zpravodajství televize byli svým vedením instruováni, aby informace o migrační krizi vykreslovali jako riziko a ohrožení a fakticky tak ignorovali zásady objektivity a vyváženosti.