Moskva/Praha 22. listopadu (ČTK) – Kontroverzní článek o událostech v Československu v roce 1968, který v úterý na svém serveru zveřejnila ruská armádní televize Zvezda, dnes na webu dostupný není. Materiál, v němž autor chválil sovětskou invazi, vyvolal bouřlivou odmítavou reakci české politické scény. Ohradil se i prezident Miloš Zeman, který je právě nyní na státní návštěvě Ruska a podle něhož je článek činem „novinářského šílence s vylízaným mozkem“. Redakce serveru dnes zdůraznila, že její web slouží jako fórum pro vyjádření různých názorů.

Leonid Maslovskij ve zmíněné stati mimo jiné tvrdí, že „vstup vojsk do Československa (v roce 1968) nedovolil Západu uskutečnit státní převrat podle technologie uskutečněné za ‚sametových‘ revolucí a zachoval na více než 20 let život v míru za souhlasu všech národů Varšavské smlouvy“. Za takový čin by podle Maslovského mělo být Československo Sovětskému svazu vděčné.

Server Zvezda již v úterý podotkl, že jde o osobní názory autora, které nelze ztotožňovat s názory redakce. V dnešním vyjádření redakce píše, že web armádní televize slouží jako diskuzní fórum, pro vyjádření různých postojů. Redakce zároveň dodává, že názory na události takzvaného pražského jara se různí a některé jeho aspekty stále nejsou jednoznačné. Redakce rovněž ujišťuje, že nadále počítá s upevňováním česko-ruských vztahů.

Maslovskij (61), který údajně vystudoval leteckou školu a historii, působil podle zdrojů dostupných na internetu jako zástupce generálního ředitele jedné z ruských leteckých továren. Publikoval například články s názvem Jak (Velká) říjnová revoluce 1917 zachránila a zachovala Rusko, Zkreslená historická pravda o SSSR nebo Jak zničili SSSR.

Právě v této době potřebujeme nezávislá média. Podpořte nás prosím a objednejte si předplatné Revue FORUM ZDE. Děkujeme!

Revue Forum Banner