Hlavní muž Mladé fronty DNES Jaroslav Plesl prakticky zpochybnil schopnost pražské buňky ANO. Andrej Babiš, lídr hnutí a majitel novin v jedné osobě, vytyčil Prahu jako hlavní prioritu podzimních voleb, ale sám šéfredaktor zřejmě v úspěch svého šéfa moc nevěřil:

,,Nebýt Babišova marketingového týmu, je na tom ANO v Praze jako ČSSD,“ komentoval výsledek víkendových voleb Plesl. Svorně mu ovšem poskytl dvojstranu na rozhovor, v němž Babiš demagogicky vyjmenovával příčiny neúspěchu.

Sociální demokracie se poprvé nedostala na pražský magistrát, a tak utrpěla drtivou volební porážku, která kopírovala trend ČSSD v ČR, ANO obsadilo  pátou příčku, což pro hnutí znamenalo mnohem větší ránu. Zatímco ČSSD podle posledních předvolební rétoriky v postup skoro ani nedoufala, Babiš viděl Petra Stuchlíka na postu nového primátora.

Jeho tužby se po výsledku Adriany Krnáčové zdály jako vytržené z říše snů, i přesto nepřestával PR tým hnutí bojovat. Po celé republice vyvěsil billboardy s Babišovými novými profíky, kteří mají číslo na šéfa a vše řeší přímo a hned.

Sám pražský černý kůň Stuchlík pak představil svoji vizi nového bohatšího města. Jen namátkou: nový Libeňský most jako z Abu Dhabi, další miliardové investice do veřejného prostoru a žádný reálný rozpočet, jak se vše ,,prostě zařídí“.

Kampaň zabrala ve všech krajských městech, právě s výjimkou Prahy a Liberce. Hlavní město se tak stalo pro ANO na další čtyři roky nedosažitelnou metou, kde zřejmě nezíská žádný faktický vliv.

Revue Forum Banner
FORUM 24 MONITOR
FORUM 24 MONITOR
Další články autora