Afghánské extremistické hnutí Tálibán označilo dvě z hlavních televizních stanic v zemi za „vojenské cíle“, proti nimž může kdykoli podniknout ozbrojený útok. Soukromé kanály Tolo a 1TV, které často Tálibán kritizují, označili radikálové za „satanské“ a obvinili je z šíření nepravdivých informací.

Podle islamistických povstalců slouží obě televize nepřátelské propagandě, protože zahrnuly do svého zpravodajství údajné znásilňování obyvatel města Kunduz, které radikálové koncem září dočasně obsadili.

„Žádný zaměstnanec, moderátor, kancelář, tým novinářů či reportéři těchto televizí už nepožívají imunity,“ citovala agentura AFP z prohlášení Tálibánu.

Radikály z hromadného znásilňování, ale také vraždění obvinila rovněž nevládní mezinárodní organizace Amnesty International.

Na výhrůžky již zareagoval majitel televize Tolo, podle kterého se jeho stanice zastrašit nenechá. „Naše týmy budou dál pokračovat ve své novinářské práci, aniž by komukoli stranily nebo měly strach,“ oznámil na internetové sociální síti.