Praha 28. září (ČTK) – Dopravu na pražské Letiště Václava Havla v pondělí dopoledne zřejmě zkomplikuje protest taxikářů. Sdružení českých taxikářů chce pomalou protestní jízdou po příjezdové trase na letiště protestovat proti sdíleným přepravním službám typu Uber. Taxikáři obviňují tyto služby z nekalé konkurence a kritizují pražský magistrát, že neřeší situaci, kterou považují za neúnosnou. Informace o blokádě zveřejnilo sdružení taxikářů na facebooku.

„Jsme nuceni sáhnout po tomto řešení, neboť nás všechny v Praze neustále okrádají o naši práci nelegální přepravci využívající aplikaci Uber, Taxify..,“ uvedlo sdružení s tím, že úřady neučinily jediný krok k nápravě situace.

O pondělní blokádě napsal server iDNES.cz, jemuž pravost informace potvrdil majitel společnosti AAA Radiotaxi Jiří Kvasnička.

„Daná situace je již neúnosná a žádáme její radikální řešení. Proto se bude konat protestní jízda cca 15-km rychlostí přes Letiště Václava Havla Praha,“ uvedli taxikáři na sociálních sítích. Pomalou jízdou chtějí protestovat na trase Lipská směrem na letiště, zpátky kolem hotelu Courtyard Marriott a nájezdem před Evropskou znovu na Lipskou.

Pražská policie má o blokádě informace a situaci nepodceňuje, řekl ČTK policejní mluvčí Tomáš Hulan. Davida Bednáře, který za sdružení taxikářů vystupuje, se ČTK nepodařilo kontaktovat.

Taxikáři proti přepravním službám sdílené ekonomiky nedávno protestovali před ruzyňským letištěm a protestní jízdu plánovali už na tento týden, pokud pražská primátorka Adriana Krnáčová (ANO) situaci nezačne řešit. Vadí jim zejména to, že za Uber a podobné služby jezdí řidiči bez taxikářské koncese, nemají auta evidovaná jako vozidla taxislužby a nemají taxametry.

Při použití služby Uber si lidé přes aplikaci v mobilním telefonu mohou zavolat řidiče, který je odveze na požadovanou adresu. Klient zaplatí za čas strávený na cestě a ujeté kilometry. Řidiči společnosti jezdí buď pro společnost nebo jako živnostníci ve vlastním autě. Partnerských řidičů je v Praze podle firmy kolem 2000. Uber tvrdí, že není taxislužba, ale že nabízí spolujízdu v rámci takzvané sdílené ekonomiky.