New York 5. února (ČTK) – Fanoušci amerického prezidenta Donalda Trumpa volají po bojkotu piva Budweiser společnosti Anheuser-Busch InBev poté, co firma představila svůj reklamní spot pro dnešní finále Super Bowlu – finále ligy amerického fotbalu NFL. Reklama vypráví příběh cesty spoluzakladatele firmy do USA jako imigranta, píše na svých internetových stránkách dailymail.co.uk.

Minutová reklama pivovarnického gigantu ukazuje cestu Adolphuse Busche z Německa do USA v roce 1857. Po příjezdu se setkal s nepřátelstvím a protipřistěhovaleckými náladami, lidé na ulici na něj pokřikovali a strkali do něj. Podle některých je to paralela se současným postojem vůči muslimským uprchlíkům. Anheuser-Busch ale ujišťuje, že reklama není odpovědí na imigrační změny Trumpovy vlády a není politická.

„Toto komerční sdělení ukazuje začátek cesty Budweiseru,“ uvedl v prohlášení viceprezident Anheuser-Busch Ricardo Marques. „A i když se odehrává v 19. století, je to příběh, o kterém věříme, že bude souznít s dnešní podnikavou generací – těmi, kteří nadále usilují o splnění svých snů.“ Firma také upozornila, že reklama byla vytvořena ještě před tím, než Trump podepsal dekret, který zakazuje cesty obyvatel několika muslimských zemí do USA a o který nyní Bílý dům vede spor s federálním soudcem.

Fanoušci Trumpa však o tvrzení firmy nejsou přesvědčeni a volají po bojkotu piva. Na twitteru se tak již objevil hashtag #boycottbudweiser.

Ať už je politická nebo ne, bude reklama Budweiseru určitě drahá, upozornil server dailymail.co.uk. Podle listu New York Times spot v délce 30 vteřin vysílaný při dnešním Super Bowlu vyjde na pět milionů USD (125,2 milionu Kč). To znamená, že Anheuser-Busch zaplatí za svou reklamu deset milionů dolarů. Budweiser je letos již po osmadvacáté výhradním pivním inzerentem při Super Bowlu.