Washington 13. dubna (ČTK) – Americké aerolinky United Airlines odškodní všechny cestující, kteří si zakoupili letenku na nedělní let, ze kterého byl násilím vyveden jeden z pasažérů. Letecká společnost, která kvůli incidentu čelí rozsáhlé kritice veřejnosti, na linku z Chicaga do Louisville odbavila více cestujících, než kolik byla kapacita letounu, proto čtyři rezervace následně zrušila. Devětašedesátiletý David Dao odmítl vystoupit, proto ho aerolinky nechaly vyvést ostrahou.

Mluvčí společnosti Megan McCarthyová podle agentury AP nabídla pasažérům bouřlivého letu kompenzaci v hodnotě ceny, kterou za letenku zaplatili. Vybrat si mohou mezi hotovostí, cestovními kredity či takzvanými mílemi, které mohou vyměnit za letenku nebo služby.

Terčem kritiky je i šéf letecké společnosti Oscar Munoz, který nejprve vyvedeného pasažéra označil za rušivého, později se ale omluvil s tím, že podobná událost se již nikdy nebude opakovat. Akcie aerolinek po incidentu výrazně ztratily na hodnotě.

Dao, který byl po incidentu hospitalizován, zatím podle AP žalobu nepodal, ale jeho právní zástupci se na ni očividně připravují. Požádali již totiž soud, aby aerolinky a město zachovaly všechny důkazy k případu.

Na dnešek pak Daoova rodina ohlásila tiskovou konferenci, na které chce společně se svými právními zástupci učinit prohlášení k médiím.