Caracas 27. srpna (ČTK) – Venezuelská vláda letos přerušila působení 49 rozhlasových stanic, novin a televizních kanálů. S odkazem na hlavní odbory venezuelských novinářů o tom informovala agentura AFP. Oznámení o uzavření médií přichází pouhých několik dní poté, co venezuelská vláda vypnula vysílání dvou kolumbijských televizních kanálů v zemi. Odbory novinářů proto vládu viní z potlačování svobody projevu.

„Zaznamenali jsme uzavření 49 médií, převážně rozhlasových stanic ale také televizních kanálů, jakými jsou například televize RCN Colombia a Caracol,“ uvedlo vedení odborové ústředny zaměstnanců tištěných periodik SNTP.

Skupina novinářů v sobotu demonstrovala proti tomu, že regulační úřad CONATEL nechal přerušit vysílání stanic Caracas 92.9 FM a Magica 91.1 FM, které ve Venezuele působily téměř 30 let.

Podle SNTP uplatňuje socialistická vláda prezidenta Nicoláse Madura „politiku obklíčení a dušení veškerých míst, kde je svoboda slova a kde se objevuje kritika a disent“.

CONATEL nařídil přerušit vysílání dvou kolumbijských televizních kanálů- RCN Colombia a Caracol- ve středu. Vypnutí těchto kanálů souvisí podle některých médií s jejich informováním o vývoji kolem odvolané generální prokurátorky Luisi Ortegové, která vládu i nejvyšší soud v posledních měsících kritizovala za řadu neústavních a nedemokratických kroků a za brutální potlačování demonstrací. Ortegová a její manžel, poslanec Germán Ferrer před několika dny utekli do Kolumbie, protože jim ve Venezuele hrozilo zatčení.

V únoru venezuelský režim na několik dní vypnul španělské vysílání americké televize CNN. Stalo se tak několik dní po odvysílání reportáže o údajném zapojení vládních úředníků do prodeje falešných pasů na venezuelské ambasádě v Iráku.