Český hokejista Jaromír Jágr zdobí etiketu nové značky „Jaromir Czech Jagr“ pivovaru St. Jacobs v kanadské provincii Ontario. Jak píše sportovní web Thehockeywriters.com, jedná se o ležák, což je narážka na slovní hříčku (Jaromir’s lager neboli Jágr je ležák).

„Naší původní myšlenkou bylo přání vařit také skvělé pivo, jakým je plzěňský ležák, “ říká Graham Spence, spoluzakladatel pivovaru. Výroba ležáku je přitom pro malý pivovar problematickou záležitostí, píše list. Musí se totiž vařit více než  6 týdnů, kdežto jiným druhům piva stačí 2 až 3 týdny.

Spence tvrdí, že když přišlo na debaty ohledně názvu nové značky, napadlo je spojit pivní tradici s nějakým slavným českým jménem. „Jsme fanoušky hokeje a máme svůj vlastní tým, takže volba byla logickou záležitostí,“ říká. A dodává, že zatím pivovar zaznamenal jednu jedinou stížnost: „Neměli jsme prý pivo vařit tak silné“. Pivo Jaromir Czech Jagr obsahovalo v původní verzi 6,8 % alkoholu.

Dvanáctiprocentní ležáky (jméno je odvozeno od podílu skutečného chmelového extraktu) mívají obvykle 3,5 – 4 % obj. alkoholu. Plzeňská „dvanáctka“ obsahuje například 4, 4 % alkoholu.