Majitel TV Barrandov a její dvorní konferenciér Jaromír Soukup v půlce ledna oznámil, že zakládá politické hnutí, které nazval List. Užil si tak tři dny mediální slávy a komentářů o tom, jakou bude mít šanci v získání voličů, ale tím to, zdá se, všechno skončilo. Jakékoliv kroky Listu jsou totiž nedohledatelné a neprezentuje je ani takový narcis, jakým je Soukup. Že by neúspěšný ředitel provinční televizky již tak brzo zjistil, že zase trochu ujel?
Soukupovy politické choutky jsou veřejně známé, bývalý boxer se s nimi totiž nikdy netajil. Stejně tak klidně přiznával, že je ochoten za úspěch zaplatit i obří částky. To také v minulosti dělal a vždycky to dopadlo spíš tak, že by se tím mediální pseudomagnát raději nikde nechlubil. Své peníze investoval do Zelených, Věcí veřejných, nebo prezidentské kampaně Jana Fischera. Nic z toho.
Právě proto se zhruba před dvěma lety Soukup rozhodl, že to ještě jednou zkusí. Domluvil angažmá prezidenta na své televizi, slíbil mu, že pro něj na míru vyrobí pořad, v němž bude moci vyprávět jakékoliv lži, nesmysly, urážky a nikdo ho nebude krotit. Po chvilkovém spolumoderování s Alex Mynářovou uznal, že sám je nejlepší a manželka Zemanova kancléře byla odstavena na druhou kolej.
Následovalo zařazení několika dalších pořadů, které měly za úkol upozornit na to, že existuje nějaký Jaromír Soukup, který se rád vrtá do politiky. Diváci, kteří by nikdy na TV Barrandov nepřepnuli, najednou třeba na chvíli zvolili tento kanál, když měli náladu na debatu o současných problémech naší společnosti. Záhy však zjistili, že se především jedná o agitku SPD a chvalozpěvy na politiku hradního mocipána.
Soukup si tak místo velkého jména udělal ostudu a nyní si z jeho vystoupení dělá téměř každý, kdo ví, o koho jde, legraci. To si ovšem velkomoderátor nepřipouští a stále žije v představě, že je jeho televizní „mise“ úspěšná. Když se třeba před nedávnem chlubil, že se mu podařilo natočit rozhovor s maďarským premiérem Viktorem Orbánem, nerozhodil ho ani fakt, že více diváků zajímal i Hajný Robátko na dětském kanálu České televize.
Od nového roku se ke vší té televizní „slávě“ přidala i politická angažovanost Jaromíra Soukupa. Smolně zrovna v momentě, kdy se ukázalo, že podnikatel, který se rád vychloubá tím, jak je bohatý, má víc dluhů, než by bylo zdrávo a není vyloučeno, že se díky tomu jeho televize dostane do konkurzu.
List Jaromíra Soukupa ovšem, jak se zdá, začal stejně „úspěšně“, jako nyní živořící TV Barrandov. Informace o vzniku hnutí, měla podle jeho majitele naprosto změnit chod celé země, ale trochu se netrefil. Kromě 1300 lidí, podepsaných na petici ke vzniku Listu totiž tento pokus o hnutí nikoho nezajímá.
Dokonce ani sám Soukup a jeho lidé nedělají nic proto, aby se do budoucna stal List alespoň tak známý, jako bývala Strana přátel piva. Sociální sítě mlčí od 20. února, webová stránka hnutí je od jejího zveřejnění netknutá. Proč se tedy Soukup pouštěl do oznamování zprávy, která zajímá maximálně jeho a z donucení i pár zaměstnanců vydavatelství Empresa Media, kteří často na šéfův příkaz dělají stafáž v pořadech pana majitele?
Navíc nemá List ani kde brát voliče. Soukup totiž nemá sám za sebe co nabídnout a s rétorikou podobnou té Babišově na jeho politických začátcích už je druhý. Ještě ke všemu oproti premiérovi nemá ani peníze na to, aby kolem své osoby vytvořil mýtus o jediném zachránci naší země.
Všechny tyto atributy své nedokonalosti si Soukup, i když velmi nerad, lehce uvědomuje. Proto se najednou o svém hnutí nikde nezmiňuje a poslední akcí Listu byla petiční akce, která třeba v Liberci nalákala celých osm občanů.
O žádnou velkou ostudu se však jednat nebude. List je totiž tak marnou věcí, že si ani nikdo jeho reálnou neexistenci neuvědomí. Jaromír Soukup to bude muset zkusit zase za pár let. Jen musí doufat, že ve společnosti zůstane současná nálada, adorující populisty se slovníkem opilce ze čtvrté cenové a výroky duševně narušených chudáků. Pouze ty totiž dokáže Soukup oslovit.