V pondělí napsal web Neovlivní.cz, že na úřad Středočeského kraje před zasedáním zastupitelstva pronikl mimo standardní postup marketingový specialista hnutí ANO Daniel Köppl. Doprovázel člena mladého hnutí ANO Tomáše Grosse, který po chodbách následně vylepil letáky spojující hejtmanku Petru Peckovou s kauzou Dozimetr. Z praktik hnutí si rychle na sociální síti začali střílet politici.
Návštěvu marketéra hnutí ANO Köppla na úřadu zaznamenal kamerový systém, stejně jako následné lepení plakátů. Záznamy už má podle webu policie, na kterou se vedení Středočeského kraje obrátilo s trestním oznámením. „V dané věci bylo ze strany hejtmanky Peckové podáno trestní oznámení, stejně tak byla i krajským úřadem celá záležitost předána policii k prošetření,“ potvrdil mluvčí úřadu David Šíma.
„V této souvislosti jsme přijali trestní oznámení a věcí se od minulého týdne zabýváme, kdy zatím nebyla stanovena právní kvalifikace,“ napsal deníku FORUM 24 vedoucí oddělení tisku pražské policie Jan Daněk.
Marketér opozičního hnutí Köppl pro Neovlivní.cz potvrdil, že 30. října brzy ráno skutečně na středočeský úřad dorazil. S vylepováním plakátů ale prý nemá nic společného. Podle jeho verze jen pomohl mladíkovi dostat se dovnitř, sám ho ale prý ani nezná, jak napsal web.
„Tak tohle jsou praktiky hnutí ANO ve Středočeském kraji. Před minulým zastupitelstvem byl brzy ráno polepený celý krajský úřad pomlouvačnými letáky, které mě spojují s kauzou Dozimetr, z níž nemám absolutně nic společného. Hned po začátku zastupitelstva jsem apelovala na to, že takovéhle praktiky nemají v politice a na krajském úřadě absolutně co dělat a že žádám všechny, aby se takových praktik zdrželi. Je to na záznamu ze zastupitelstva. Hnutí ANO se dušovalo, že s tím nemá nic společného. Měla bych mít asi radost že byli nachytání na švestkách. Ale mě to vůbec netěší. Protože takhle hluboko klesla politika. Už opravdu nemá dno,“ vyjádřila k události hejtmanka Pecková.
„Aféra WC Gate se nečekaně rozehrává. Guerilla marketing v praxi hnutí ANO,“ rýpla si poté do výmluv marketéra Köppla.
K ní se přidali i další politici, kteří si začali střílet z metod Babišova hnutí. „Od dob kolínských letáků pana Hermana alias Havlíčka ty metody moc neposunuli, co?“ vtipkoval ministr vnitra Vít Rakušan (STAN). Odkázal tím na kauzu kolem komunálních voleb v roce 2018, kdy se ve schránkách obyvatel Kolína objevily anonymní letáky. Ty obviňovaly tehdy starostu města Rakušana, že se pod jeho vedením prodražilo splácení dluhu města a také z toho, že má měsíčně statisícové příjmy. Letáky objednal, nechal natisknout a roznést Martin Herman (ANO), ovšem pod falešným jménem Jaromír Havlíček.
„Marketing hnutí ANO v praxi. Lhát o svých oponentech, tajně vylepovat křivácké plakáty, nechat se nachytat a pak se dětinsky vymlouvat,“ shrnul místopředseda Starostů Lukáš Vlček.
Podle Danuše Nerudové používá hnutí ANO praktiky, které se jeho šéf naučil v mládí. „Praktiky, které se pan Babiš v mládí naučil, s ním využívá teď i jeho parta. Stačí se podívat do urážlivých komentářů od profilů s kočičkami nebo do lživých řetězových e-mailů, kterými tahle parta straší naše prarodiče. A teď tyhle pokřivené charaktery vedou mladé lidi v politice k tomu, že lhát a podvádět je normální. Styďte se,“ vzkázala.
„STAN je pro ANO překážkou návratu k moci. ANO, bude hůř,“ napsal pak lídr kandidátky Starostů do eurovoleb Jan Farský.