Týden po skončení trestního stíhání Andreje Babiše vypukla reklamní kampaň Agrofertu. Tedy firmy, kterou premiér údajně nevlastní ani neovládá. Přitom podle oficiálního stanoviska zemědělského koncernu to vypadá na pravý opak. Pravdu zná asi každý, ale i díky svým dlouhým prstům dělá Babiš z občanů hlupáky.
„Důležitým smyslem kampaně je také snaha alespoň trochu vyvážit negativní zprávy médií, které někteří novináři o koncernu AGROFERT dlouhodobě šíří,“ stojí v tiskové zprávě holdingu. Přitom o koncernu se média zásadně zmiňují v souvislosti s jeho „bývalým“ majitelem, Andrejem Babišem. Pokud tedy má Agrofert nutkání zlepšovat svoji pověst, je to kvůli úplně cizímu člověku?
Podivné je také načasování, kdy se v televizi, novinách a časopisech objevily reklamy oslavující firmu, ovládanou premiérovou manželkou. Pokud by se totiž Agrofert cítil pod tak nesnesitelným tlakem médií, proč se rozhodl to vyřešit právě až 20. září? Vysvětlení se nabízí. Bylo třeba počkat, až bude jasné, zda se Babiš dostane před soud za podvod na Čapím hnízdě.
V momentě, kdy se ukázalo, že státní žalobce Šaroch po čtyřech letech překvapivě změnil svůj právní názor, bylo jasno. V souvislosti s Agrofertem se totiž nehovořilo pouze o velkém množství dotací, ale také o jeho roli při získání padesáti milionů na „Čapák“. Když bylo oznámeno, že eurodotaci Babiš neukradl, přišla reklamní kampaň. Ta měla za úkol očistit jméno zemědělského koncernu i v dalších kauzách, které se ho dotýkají.
Tím se ovšem ukázalo, že Agrofert jedná zásadně v zájmu předsedy vlády. Samozřejmě ne pouze z nostalgie, ale primárně proto, že firma stále říká Babišovi „pane“.