Poslanec hnutí ANO Martin Kolovratník během vládnutí Andreje Babiše odváděl v mediálním výboru černou práci pro svého šéfa a bral si do úst pořady ČT, které předsedu hnutí kritizovaly. Hlásí se k tomu, že je novinář, a snad tomu i věří. Ale v poslední době častěji hovoří jako expert na dopravu.
Tady je jako vystudovaný dopravní inženýr doma. Dává to najevo na facebooku třeba tím, že ve svém regionu často a rád přestřihává pásky u různých dopravních staveb. Neskrýval ambice stát se ministrem dopravy, ale panu Babišovi se jaksi nelíbil, i když se velmi snažil. A bývá po ruce i tehdy, když je potřeba z televize hlásat nějaká ta odborně se tvářící hesla v zájmu strany.
Martin Kolovratník ihned využil příležitosti, když vystoupil ve čtvrtek večer na ČT24 v pořadu 90´ jako oponent ministra dopravy Martina Kupky (ODS); téma: stavba dálnic. Pan Kolovratník ministra hned zkritizoval za to, jak je současná vláda v tempu výstavby dálnic málo ambiciózní. „Chybí tam ambice,“ pronesl s vážnou tváří. „Podle kvalifikovaných odhadů nám to vycházelo skoro na tři sta kilometrů, které je třeba dostavět, vláda má ve svém prohlášení jen dvě stovky.“
I když pan Kolovratník pronášel své věty s vážností člověka, který ví, o čem hovoří, i laikovi musel okamžitě naskočit úsměv na rtech. Hned se mu vybavily ty nezkrotné „ambice“ (někdo by mohl říct populistické sliby), které dávalo najevo hnutí Andreje Babiše právě v souvislosti s výstavbou dálnic. Nutno přiznat, že ambice jim nechyběly. Stačí si vzpomenout, jak před volbami v roce 2017 všude slibovali – dálnice, dálnice a zase dálnice. Skoro by to vydalo na slogan „dálnice do každé vesnice“.
Jak víme, velkorysé předvolební sliby se ale nesetkaly s realitou. Místo slibovaných 280 kilometrů dálnic se jich za vlády Andreje Babiše postavilo jen 67, což bylo méně než za vlád předchozích – s výjimkou kabinetu Bohuslava Sobotky, kde resort dopravy měli na starosti opět lidé z hnutí ANO.
Aby z toho Babiš a jeho dálniční kouzelníci nějak vybruslili, vylepšovali si statistiku tím, že do nových kilometrů započítáváli třeba i opravu D1. Jako by nejstarší dálnici u nás nevybudovala strana a vláda ještě za socialismu, ale právě strana a vláda pana Babiše. Takže pokud chce někdo kritizovat současný kabinet za to, že má v plánu vybudovat málo dálnic, prosím. Jen ať to hlavně nedělá nikdo od Babiše. Vystavuje se tím nebezpečí veřejného posměchu.