Andrej Babiš pokračuje ve svém tažení a lidu navykládá všechno, co se bude expertům v místním pohostinství líbit. Teď usoudil, že lidé milují nejen lithium, ale taky benzín a chce jim ho dopřát.
V rámci předvolební série rozhovorů šéf hnutí ANO sdělil, že auta budou mít navždy výfuk, protože on se tak rozhodl. Citujeme podle iDnes: „Babiš se dále věnoval problematice ekologické politiky Evropské unie. ‚Nebudeme souhlasit se zákazem prodeje aut se spalovacími motory,‘ řekl s tím, že jde o politiku. ‚Nemůžeme si nechat diktovat, co vymysleli zelení fanatici v europarlamentu. Jsou tu důležitější témata jako bezpečnost, vnitřní trh, Schengen. Podpoříme třeba síť pro elektromobily, ale normální auta se budou vyrábět normálně dál. Elektroauta jsou luxus, nejsou dostupná běžným lidem,‘ vyjádřil se k otázce, která bude spíš tížit vlády až po dalších volbách, než jsou ty letošní.“
Babiš by měl asi vysvětlit, kdo je to „my“. My, premiér Andrej I., my, vláda Agrofertu? Kdo vlastně? Nebo plánuje, že bude auta vyrábět v Agrofertu a řidiči s nimi přejdou do ilegality?
Celé je to nesmysl. O tom, co se bude v automobilkách vyrábět, zrovna on nebude rozhodovat. Nejen kvůli tomu, že je řeč o době někdy za 15 let, a to bychom skutečně rádi věděli, kde bude panu Andrejovi konec. Ohledně této věci je to ale skutečně hodně malý pán.
Přechod na elektromobilitu není jen záležitost údajných „zelených fanatiků v europarlamentu“. Připravují se na to velké automobilky v Americe, násobně roste zájem zákazníků v Číně, ten proces se nedá zastavit. Babiš si tady ovšem rozumí s některými konzervativci. Benzín je benzín. Povedlo se mu ale zaplácnout hned dvě mouchy jednou ranou. Postavil se na stranu „lidu“ a kopnul do Evropského parlamentu, který se vyslovil proti jeho střetu zájmů.
Ale možná mu hlavně vadí, že elektromobily nebudou potřeboval jeho úžasná biopaliva. Asi mu nezbude než se poohlédnout po nějakém kšeftu se solárními panely. Pak by se zase mohl svižně postavit na stranu pokroku a bojovat za něj do roztrhání všech těl, na která narazí.