Předvolební kampaň hnutí ANO se ani tentokrát nemění. Andrej Babiš vyrazil se svým marketingovým týmem do terénu a „dělá dojem“. Zatím se zaměřil na zřejmě nejzranitelnější a nejnaivnější skupinu obyvatel – důchodce. Je si vědom, že právě oni mohou v letošních volbách výrazně promluvit do rozdělování moci.
Experti na propagaci z okolí Marka Prchala už moc dobře vědí, co na českého voliče platí. Aby jeho představu naplnili, nechali Babiše, aby se stal tak flexibilním jako zatím nikdo, o kom politické dějiny naší země vyprávějí.
Vzhledem k tomu, že majitel hnutí ANO má už v povaze, že lež je jeho nejčastějším komunikačním prostředkem, je práce s ním snadná. Nemá totiž ani problém měnit názory několikrát během dne a svá nepovedená rozhodnutí bez mrknutí oka „hodit“ na někoho jiného.
S tímto arzenálem se nyní český premiér pohybuje na turné po domovech důchodců. Zde si zahraje ping-pong, jinde hodí koulí na pétanque, dalším seniorům zase ukáže své tenisové podání. Vše s úsměvem na rtech, především tehdy, když na něj míří objektiv fotoaparátu, popřípadě kamery.
Důchodcům, nadšeným z toho, že se o ně zajímá „ten pán z televize“, se ještě povypráví pár báchorek o nebezpečných Pirátech, zkorumpované ODS a zavzpomíná se na doby, kdy byl ve všem pořádek a chlebíček stál 2,50 Kčs. Poté návštěva skončí a aniž by někoho z Babišova štábu zajímalo, co seniory trápí, jede se o dům dál.
Zdá se to jako maličkost, která nemůže premiérovi nahnat politické body, které nyní ztrácí na obě demokratické koalice. Opak je však pravdou. Právě osobní kontakt je to, co hnutí ANO a jeho šéfovi vytváří popularitu u lidí, kteří nemají náladu, čas a chuť zjišťovat, jaké všechny podvody premiér napáchal.
Pro ně je hrdina, protože v době, kdy nestíhá nic, jelikož řeší covid, tornádo a další katastrofy, stejně oblékl ležérnější outfit a dorazil za „svými“ občany. Když se k tomu přičte, že to byl právě Babiš, kdo nakonec musel posvětit „rouškovné“ i tři stovky k důchodům navíc, vychází z toho pro premiéra pozitivní výsledek.
Dokonce pozitivnější, než může kdykoliv získat Jana Maláčová. Optikou lidí, kteří se o politiku nezajímají, je totiž ministryně práce a sociálních věcí pouze tou, která o pomoci seniorům hovoří do médií. Peníze však stejně pošle Babiš, který se navíc ještě přijede podívat.
Bohužel jsme stále v situaci, kdy se naši starší spoluobčané nechají obalamutit příjemným slovem a za zajímavým slibem jsou schopni jít světa kraj. Pak už je jedno, jestli jim nějaký „šmejd“ prodává hrnce za 80 tisíc, nebo se s nimi fotí na sociální sítě.
Oba tito podvodníci totiž mají jen jeden jediný cíl. Oklamat, naslibovat a okrást. Buď o finance, či ideály a naději. Ve výsledku jsou možná vyhozené peníze daleko menší ztrátou. Proč však důvěřiví senioři sedají na lep zas a znova? Zřejmě proto, že jako národ Němcové a Erbena máme rádi pohádky a s chutí si je necháváme vyprávět. Je ovšem nutné si uvědomit, že to, co vypráví a hlavně dělá Andrej Babiš, je spíše z dílny bratří Grimmů.