V českých rychlících běžně poskakují vagony z 80. let. Jakmile se ale na cestu vydal premiér Babiš, České dráhy pohotově zařadily nový a náležitě vybavený vůz. Ilustruje to stav, kdy politika rozdávání peněz slevami na jízdném umožňuje západní standardy ponejvíce jen v rámci Potěmkinových vesnic.
Zásuvky, klimatizace a wi-fi, tedy dnes už zdaleka nejen na Západě běžné vybavení rychlíků, zůstane v Česku pravděpodobně ještě po léta v kategorii nedosažitelného luxusu či dílem náhody. I zásuvky jsou řečí webu ČD jen ve „vybraných“ rychlících. Je jedině dobře, jestliže národní dopravce dokáže zajistit aktuální standardy alespoň v jednom vagonu a v situaci, kdy je na cestě vysoce postavený politik, zároveň to ale ilustruje přetrvávající neutěšenou situaci.
Případ, na který upozornil web Zdopravy.cz, nastal v rychlíku 707 Lužnice z Prahy do Českých Velenic. Vlak sestavený z vagonů z 80. let, v nichž provozovatel nechal vyměnit jen potahy, zahrnoval i řádně vybavený vagon typu Bdpee. Stalo se tak právě kvůli cestě premiéra Babiše a ministra dopravy Karla Havlíčka do Benešova, během níž dotyční politici slibovali delší vlaky a prodlužování nástupišť na odpovídající rozměry. Fotografií z jednání v moderním vagonu využili k propagaci jak vládní politici, tak i samotný dopravce. Vědomí, že na předmětné trase České dráhy provozují jen vlaky složené z vozů řady A, B a BDs, které jsou podle informací zmíněného webu Zdopravy.cz tím „nejhorším, co České dráhy cestujícím na rychlících nabízejí“, zanechává na této prezentaci zvláštní pachuť.