Statisíce domácností se nyní potýkají s problémy, spojenými s krachem společnosti Bohemia Energy. Premiér Babiš opět ukazuje na všechny kolem, kteří za vzniklou situaci mohou, nyní zodpovědnost přenáší i herce, kteří si „dovolili“ firmě dělat reklamu.
Náhlý konec Bohemia Energy, jejíž služby využívalo téměř milion domácností, ukázal, jak nedokonalá je u nás kontrola dodavatelů energií. Podle Babišových slov ihned po ohlášení konce společnosti ovšem šlo s tímto scénářem počítat.
Ministerský předseda hovořil na tiskové konferenci o podvodné firmě, na niž si každý ukazoval a Energetický regulační úřad ji v minulosti několikrát pokutoval. Proč ovšem nedošlo k zásahu státu, už neřekl.
Musel by totiž vysvětlovat, proč ministerstvo průmyslu, potažmo ERÚ nezareagovaly tak, aby ochránily zákazníky. Místo toho začal vymýšlet, kdo všechno nese podíl viny. Nyní se podle Babišova přemýšlení zcela nepřekvapivě dostalo i na Pavla Lišku a Marka Daniela, kteří se stali mediálními tvářemi Bohemia Energy.
Dalo se očekávat, že zhrzený majitel hnutí ANO bude házet špínu na všechny kolem a sám se bude tvářit jako spasitel. Jeho útok na Marka Daniela, známého také z role Tondy Blaníka, je ovšem zcela neakceptovatelný.
„Alespoň jeden herec se omluvil z té reklamy, ten druhý se neomluvil,“ řekl Babiš ve svém Čau lidi videu s narážkou na status Pavla Lišky, jenž vyjádřil politování nad osudem zákazníků společnosti, kterou propagoval.
Tím ovšem Babišův vzkaz hercům neskončil. „Možná by ten honorář mohli poskytnout těm babičkám, které mi píšou a kterým se snažím pomoci,“ dodal dosluhující premiér.
Ukázal tak nejen ubohost svého myšlení, ale také opět rozděluje společnost a nasazuje psí hlavu lidem, kteří si ji skutečně nezaslouží. Dvojice herců totiž nenese odpovědnost za to, že zkrachovala společnost, kterou prezentovali v reklamě. Pro ně šlo pouze o práci, navíc podle Liškových slov oba s Danielem pečlivě studovali, pro koho budou reklamní spoty točit.
Jestli Andrej Babiš celou dobu fungování Bohemia Energy věděl, co se chystá, měl by spíš on sáhnout do své peněženky, přeplněné dotacemi, a lidem v nouzi pomoci.