KOMENTÁŘ / Andrej Babiš cvičí na míči. Andrej Babiš skáče na trampolíně. Andrej Babiš objevuje pražské metro. Andrej Babiš se tulí k dětské prolézačce. Andrej Babiš poskakuje z jedné obrazovky na druhou. Andrej Babiš hystericky ječí, že je vláda asociální a všem nám lže.
Andrej Babiš je opět aktivní na facebooku, na instagramu, na twitteru a hlavně: Andrej Babiš je na TikToku. Když pro své zviditelnění publikoval situaci, jak dostal na dálnici pokutu za rychlou jízdu, vidělo to 1,2 milionu uživatelů. Trochu to připomíná křečovité herecké skeče s pomlázkou a fotky s kočičkami a pejsky, ale je to něčím jiné. Ubylo politiky, ubylo strategie a koncepce, přibyly tuny prázdné absurdity. Ale hlavně: Je to velmi masívní a je to vidět. Nelze se tomu vyhnout.
Po prohrané prezidentské volbě Andrej Babiš vymizel z novinových titulků, kde ho nahrazuje komické duo Havlíček-Schillerová. Ale na sociálních sítích nabral nový vítr a vystupuje jako rozpustilý tiktokový důchodce. Jako by předsedu opoziční strany zachvátila stařecká hravost a forma začala drtivě převažovat nad obsahem. Není zatím jasné, kam a proč nyní pluje. Zřejmě se chystá lovit v antievropských vodách a předstírat orbánovského pseudokonzervativce. Hlavní ale je, aby byl pořád vidět. Někdo nahradil Marka Prchala, kolem něhož vzniklo ódium, že je geniální stratég sociálních sítí. Novým Markem Prchalem je prý mladá žena.
Mezi pražskými marketéry se spekuluje o určující roli nové hvězdy Babišova marketingu, kterou má být Aneta Zicklerová. Až do odchodu Marka Prchala a Marka Hanče byla řadovou členkou týmu, který se rozpadl po Babišových neúspěších. Pro Babiše už prý nepracuje ani slavný Američan z Vysočan Alexandr Braun, který pro ANO zajišťoval práci s analytickými výstupy a průzkumy veřejného mínění a sledoval voličské nálady. Tito lidé byli sice absolutně amorální cynici, kteří za peníze byli ochotni udělat pro Babiše cokoli, ale měli nějaký směr, strategii a politické myšlení. Bez nich zavládlo velké prázdno, a to prázdno se stalo příležitostí pro Anetu Zicklerovou, která podle kuloárních zdrojů získala osobní přístup k Babišovi. Jde o atraktivní rusovlasou dámu, která vzbuzuje žárlivost v Babišově současném okolí a logicky i mnoho klepů, kterými nemá smysl se zabývat. Když ale z ničeho nic uprostřed kampaně Babiš vytáhl, že se na něj chystá kompro o jeho údajně mileneckém vztahu, byli jsme svědky jeho nesrozumitelné hysterie.
Českou republiku zřejmě čeká další dějství hnusné frašky. Žijeme proti své vůli pořád s Babišem. Nepřestane nás obšťastňovat svojí hloupostí, brutalitou a infantilitou.
Marketing je osou Babišova politického života. Nic víc a nic míň. Všechno je divadlo a divadlo je všechno. Na pohled je to absurdní komedie, ve skutečnosti je to bezobsažná tragédie. Ale součástí té tragédie je také skutečnost, že každý třetí voličsky aktivní Čech tomuto dryáčnickému divadlu podlehl. Budeme se smutným zájmem sledovat nového Prchala v sukních. Nebezpečím je masívní dosah, který Babišův nový tým v čele s paní Ziklerovou zařizuje. Ale jistou nadějí je ta absolutní prázdnota.