Premiér Andrej Babiš stále trvá na tom, že média, která patří do holdingu Agrofert, neovládá. Přitom jsme každý den svědky toho, že Mladá fronta DNES, Lidové noviny a k nim přidružené servery slouží svému majiteli zcela bez uzardění. Posledním důkazem je komentář ministerského předsedy na bulvárním webu Mafry Expres.cz.
Tragédie v domově pro postižené ve Vejprtech posloužila Babišovi k jeho další sebeprezentaci. Ihned poté, co se premiér o smrtícím požáru ve městě v Ústeckém kraji dozvěděl, na místo vyrazil.
O smutné události také nezapomněl informovat ve svém nedělním hlášení zvaném „Čau lidi“, kde ještě víc zabrnkal na citlivou strunu svých sledovatelů. Opět se stylizoval do role zachránce, který zařídí, že se podobná situace už nikdy nestane. Na tom ale nebylo nic zvláštního, protože slibování nesplnitelného je Babišovou specialitou.
Podivné ovšem je, proč se část tohoto facebookového statusu dostala na Expres.cz, kde je prezentována jako premiérův komentář. Ještě zajímavější je fakt, že autorem fotografie, která je v článku použita, je právě bulvární web vydavatelství Mafra. Ten samý snímek se totiž nachází i na sociální síti premiéra. Pokud tedy Babiš neovládá média, která jsou nyní „zaparkována“ ve svěřenském fondu, jak je možné, že píáristé hnutí ANO a novináři z Expresu používají stejné materiály?
Vysvětlení je snadné. Babiš stále ovládá média, která si draze nakoupil. Jistě, premiér skutečně nemá čas, aby si každý večer prošel všechny články, které vyjdou v jeho novinách následující den. V redakcích existuje naprosto dokonale zvládnutá autocenzura, která neumožní, že by se v médiích Agrofertu objevila nějaká nepravost.
A navíc – vycvičení novináři plní předem daný úkol a vědí, co a kdy mají napsat. Není třeba Babišovi každodenně pochlebovat. Důležité je ve vhodnou dobu některé věci nepublikovat, vymyslet náhradní témata nebo (jako v případě Expres.cz) prostě rozšířit to, co už udělali ostatní členové marketingového týmu premiéra. A právě v bulvárním webu vydavatelství Mafra se to opět skvěle podařilo.