Rozšiřování mediálního impéria Andreje Babiše pokračuje. Podle informací Svobodného fóra už si ministr financí pojistil nákup FTV Prima. Komerční televize je po tištěných a internetových denících a rádiu posledním médiem, které z pozice majitele zatím Babiš neovládal. Přestože se zatím jedná pouze o zákulisní informace o koupi komerční stanice, vliv, který na Primě ministr má, je vidět dlouhodobě.
Zájem o vlastní televizi má Babiš od začátku svého působení v politice. Nejdříve se mluvilo o koupi TV Barrandov, později měla být ve hře Nova. Nakonec si ale ministr financí zřejmě vybral třetí z nejvýraznějších komerčních televizí u nás. Ačkoliv se Babiš nechal slyšet, že jeho mediální vliv je nepatrný a v žádném případě nechystá další akvizici, svůj názor patrně změnil. „Už má podepsanou smlouvu o smlouvě budoucí na nákup 50 procent Primy,“ říká zdroj blízký vedení televize. Podle informace, kterou se Svobodnému fóru podařilo získat přímo z Primy, měl by být celý obchod domluven už víc než šest měsíců. Peníze od Babiše pak prý odešly na sklonku loňského roku.
Vliv na Primu má však Babiš už delší dobu. Za posledních pár měsíců je ovšem daleko zřejmější. Důkazem může být třeba fakt, že na celorepublikovém sněmu hnutí ANO byl štáb Primy jediným, který mohl natáčet v jednacím sále. Ostatní novináři byli odkázáni pouze na galerii, kde mohli jednání Babišova hnutí sledovat.
Babiš má nejvíc prostoru
Za minulý rok se také na Primě největší možnost vyjádření k politickému dění dávala Babišovi. Jeho reakce byly například v diskuzním pořadu Partie nejčastější. V počtu příspěvků předstihl ministr financí i premiéra Sobotku nebo prezidenta Zemana.
Mediální propojení je zřejmé
Podporu od FTV Prima má nejen Babišovo politické snažení, ale i jeho mediální tituly. Pořad Prostřeno sponzoruje týdeník 5plus2, který vydává Mafra, a v hlavní zpravodajské relaci se několikrát objevily reportáže, které přímo odkazovaly na nákup časopisu Téma. Tento týdeník spadá také pod Mafru, kterou Babiš vlastní.