V neděli definitivně Andrej Babiš vyhrál boj o zásluhy za školácké obědy zdarma. Jako jediný totiž ve svém klasickém shrnutí pracovního týdne na Facebooku napsal (nechal napsat) elaborát o tom, že mnozí toto téma použijí v politickém boji, ale jen díky premiérovi se zase vyřeší další problém současného Česka. Ano, takhle se dělá politický marketing a nikdo jiný v zemi to neumí tak dobře jako tým Marka Prchala. Stěžovat si na to může každý, ale to je tak jediné, co s tím zatím zmůže.
[ctete postid=“220378″ title=“Nová kniha: Obrana před Babišem a příběh českých médií podle Pavla Šafra“ image=“http://forum24.cz/wp-content/uploads/2018/11/45526126_516973565444289_5353478040686952448_n-385×230.jpg“ excerpt=“V těchto dnech vychází kniha OBRANA PŘED BABIŠEM, v níž Pavel Šafr v rozhovoru s “ permalink=“http://forum24.cz/nova-kniha-obrana-pred-babisem-a-pribeh-ceskych-medii-podle-pavla-safra/“]220378[/ctete]
Opakuje se to od začátku politického tažení Andreje Babiše a jeho působení na ministerstvu financí. Hnutí ANO, nejčastěji pak jeho majitel, dokáží odprezentovat jakýkoliv nápad, dílčí úspěch, či skutečně záslužný čin jako svou ideu. Není to ani tak tím, že by to nikdo jiný nezvládl, protože je to finančně náročné, ale hlavně kvůli tomu, že „dobře“, tedy beze studu, že lže, to dělá pouze Babišova politická firma.
Málokdo z voličů totiž pátrá po tom, kdo předkládá jaký zákon, nebo dokonce, jak o jejich přijmutí hlasují jednotliví poslanci. Zásluhy tedy jdou pokaždé za tím, kdo nejhlasitěji a nejrychleji zareaguje do médií, nebo zburcuje sociální sítě. A v tom je nedostižná síla Babišova hnutí. I kdyby na vládě návrh zákona odmítli, poslanci ANO hlasovali proti a předseda by se týden před tím novinářům svěřil s tím, že nepokládá ten, či onen zákon za podstatný, v momentě, že se líbí veřejnosti, obrací Babiš i jeho lidé.
Nikdo si přeci nepamatuje, co říkal ministerský předseda před lety, měsíci, nebo týdny a kdo na změny jeho názorů upozorní, je součástí komplotu, který se snaží pracovitého Babiše odstranit z politiky a nastolit zpět vládu kmotrů a jim podobných individuí, která premiér tak rád ve svých paranoidních vizích zmiňuje.
Mediální prostor je téměř kompletně Babišův. Všechna velká komerční média stojí na jeho straně, a proto není problém všechny bludy vypouštět přímo k jejich vděčným konzumentům, nerozhodnutým voličům, nebo těm, kteří už svůj hlas s nějakého důvodu hnutí ANO pravidelně hází.
Pokud se zrovna nejedná o hysterické ataky na adresu opozičních politiků, funguje komunikace Andreje Babiše v takovém „sousedském“ stylu. Čau lidi, jak se máte, jsem jeden z vás a teď vám povím, jak jsem dneska dělal dobro a co všechno ještě hodlám udělat, aby konečně „bylo líp“.
Funguje to prvotřídně. Třeba zlevněné jízdné pro důchodce a studenty dělá hnutí ANO skvělou službu. Babičky, nadšené, že se za pár korun dostanou za svými vnuky, což pro ně dříve byla otázka chvíle, kdy na to z mizerného důchodu ušetří, jsou nejlepším reklamním tahákem, který jde vymyslet. Nikdo by přeci nepodezříval stařenku, že by se nechala koupit oligarchou, nebo to alespoň neřekne do veřejného prostoru, protože by byl ihned peskován za to, že nemá úctu ke stáří a za každou cenu se snaží bojovat proti Babišovi.
Stejný „model“ bude fungovat i při obědech pro školáky. Děti jsou totiž, stejně jako senioři, vnímáni veřejností jako nedotknutelní a každá pomoc těmto skupinám obyvatel je registrována velmi citlivě. Když k tomu ještě Babiš přidá jasné oznámení, že všichni „kolem“ už to mají, tak on to zařídí také, aby naše děti nehladověly, je ruka v rukávě.
Teď už může každý vyprávět o tom, že s návrhem přišel první. Zaplatí to Andrej a tím to končí. Je to snad jinak? Hádat se můžete, ale kdo jiný peníze z rozpočtu rozděluje, než pan premiér? Takže to prostě zařídil on. Tečka.