Premiér Andrej Babiš si nechává natáčet propagační videa v dokonalé kvalitě a šíří je po svých sociálních sítích. Všechna jsou o tom, jak je pracovitý, vlivný a kamarádský. Zejména ho výborně přijímají partneři v Evropské unii. V těchto videích vystupuje jeho osobní novinářka Karolína Slavíčková. Výlohy na její práci při budování svého pozitivního image nechává Babiš hradit z veřejných peněz.
V České republice se po roce 2013 objevil nový živočišný druh. Nazývá se Babišovi novináři. Jsou to lidé, kteří navenek předstírají, že jsou součástí jedné profese, ve skutečnosti ale patří do marketingového oddělení holdingu Agrofert. Velká většina z nich si ovšem pomáhá tím, že jsou zaměstnaní ve vydavatelství Mafra. Ne ale všichni. Jedna „novinářka“ pracuje přímo pro Babiše, je jeho osobní reportérka a natáčí videa, která mají obvykle navodit dojem, že český premiér je státník, a nikoli trestně stíhaný člověk s gigantickým střetem zájmů. Slečna se jmenuje Karolína Slavíčková a neměla by uniknout vaší pozornosti také proto, že ji Úřad vlády sám zařadil na seznam zaměstnanců. Z veřejných peněz je tak financován osobní marketing Andreje Babiše.
Slavíčková podle informací serveru extra.cz studovala střední hotelovou školu. Ale pak to přišlo – rozhodla se, že se stane novinářkou. Zvolila k tomu soukromou Univerzitu Jana Amose Komenského, kde si pro svou bakalářskou práci vybrala téma „Vliv televizní reklamy na dospívající dívky“. Ta však není dostupná on-line.
Na internetu však nalezneme jinou práci slečny Slavíčkové, a to konkrétně více než tři roky natáčení propagačních videí, která jsou pravidelně zveřejňována na facebookové stránce Andreje Babiše. Novinářku, která se stala dvorní moderátorkou jednoho českého politika, zde můžeme vidět od roku 2017. Slavíčková vždy uvádí profesionálně sestříhané video z akce, kterou Babiš navštívil. Účelem příspěvku je ukázat předsedu vlády jako oblíbeného a pracovitého státníka, který má značný vliv a mnoho přátel mezi evropskými lídry a s nímž všichni rozumní a konstruktivní lidé úzce a v přátelské atmosféře spolupracují. Jedná se o ukázkový příklad PR, neboli budování pozitivního obrazu politické osobnosti.
Kdo to platí?
Kromě manipulativního obsahu má věc ještě jedno ale. Na webu Úřadu vlády lze nalézt seznam pracovních cest do Belgie z prvního pololetí roku 2019. Premiér zde byl v té době pětkrát. Na tomtéž seznamu je i jméno Karolíny Slavíčkové, která do Bruselu letěla ve třech případech ve stejném čase jako Babiš. Je tudíž zřejmé, že si Babiš nechává proplácet práci osob ze svého marketingového týmu z veřejných prostředků.
V dubnu 2019 zde z jednání o brexitu natočila toto:
Na konci května se konala neformální pracovní večeře premiérů a prezidentů členských států EU, která proběhla po evropských volbách. Slavíčková letěla také a vznikla tato reportáž.
Ve dnech 20. a 21. června pak v Bruselu zasedala Evropská rada, kam Babiš letěl a Slavíčková také. Z dokumentu vyplývá, že by Slavíčková měla být zaměstnankyní Úřadu vlády, deník FORUM 24 proto oslovil vládní mluvčí Janu Adamcovou s dotazem, co Karolína Slavíčková konkrétně dělá a zda je tvorba videí součástí její pracovní pozice. Adamcová požádala o zaslání sms, avšak neodpověděla.
Karolína a Vladimír
K úplnosti veřejného profilu Babišovy osobní reportérky patří ještě jedno téma, které dokresluje absurdní okolnosti její „novinářské práce“ pro vládnoucí hnutí. Skvěle by se hodilo do nějaké společenské rubriky, kdyby většina z nich nepatřila médiím předsedy vlády. Karolína Slavíčková se totiž objevuje po boku bývalého ministra dopravy Vladimíra Kremlíka, který skončil po podivné aféře s úplatkem a prý také kvůli předražené zakázce na IT systém pro elektronické dálniční známky. Bývalý ministr na svém veřejném profilu o Babišově osobní reportérce píše jako o své partnerce.