Předvolební kampaň se pomalu, ale jistě blíží do svého finiše. Kdo si myslel, že se nenaplní předpovědi o tom, že půjde o nejšpinavější politický souboj posledních let, zřejmě se mýlil. Nejenže zbývá ještě dost času do otevření volebních místností, ale navíc už se objevil jeden z nejnechutnějších „trumfů“. Nepřekvapivě ho použil Andrej Babiš.
Velká část kampaně se odehrává na sociálních sítích, což si marketéři hnutí ANO moc dobře uvědomují. Právě facebook a twitter jsou proto jedním z nejdůležitějších komunikačních kanálů, kterými ke svým podporovatelům Andrej Babiš promlouvá.
Fotografie ze setkání s občany, videa ukazující, jak mají premiéra všichni rádi, a spousta příspěvků, v nichž spolupracovníci Marka Prchala přesvědčují veřejnost o Babišově jedinečnosti. Někdy ovšem místo sáhodlouhého vysvětlování nějakého problému zvolí jednodušší variantu. Nasdílejí článek z médií, který ministerského předsedu chválí, nebo spíše kritizuje opozici, a napíšou k němu primitivní status: „Bez komentáře.“
Nyní se ovšem Babiš rozhodl, že bude přejímat i příspěvky svých fanoušků. To, co ovšem předvedl na twitteru, ukázalo, že morálka, svědomí a slušnost jsou pro majitele politické firmy ANO neznámými, možná i sprostými slovy.
https://twitter.com/jietienming/status/1438791577334333450?s=20
Status, který totiž napsala jedna z premiérových podporovatelek, nemá v inteligentní debatě, třeba i vyhrocené, své místo. „Jako onkologická pacientka vzkazuji všem debilům, co se navezli do Babiše, že jsou hovada, a doufám, že se brzo potkáme na chemo,“ vzkázala na sociální síti. Že tak nepochopitelné věty někdo dokáže pronést, je v dnešní agresivní společnosti stále častější. Že však takové „přání“ později využije předseda vlády, je nechutné a neakceptovatelné.
Přát někomu, aby mu byla diagnostikována nevyléčitelná nemoc, je ubohost a sdílet takový příspěvek je absolutní dno. Důležité je i to, že to byl právě Babiš, kdo si rakovinu zařadil jako jeden ze svých trumfů, kterými chce přesvědčit zoufalé občany, že on jim může pomoci s jejich zdravotním problémem.
Proti příspěvku na twitteru, který později z premiérova účtu zmizel, je zneužití peněz z veřejného zdravotního pojištění na sebeprezentaci v brožuře o onkologických onemocněních drobnost. Obojí ovšem ukazuje, že ona špína, která se má v kampani objevit, už je zde. Pokud premiér, jehož vláda má na svědomí minimálně 15 tisíc mrtvých na covid, má tu drzost se pasovat do role ochránce před rakovinou, větší špína už se najde jen těžko.