Neexistuje moc míst, kam by se armáda USA bála vstoupit a která by ji zastavila. Česká republika se může pyšnit tím, že nejsilnější armádu světa dokázala zastavit, a to nemusel z kasáren vyjít jediný náš voják. Stačil takzvaný Ťokův průsmyk, jak se v diskuzích lidé vyjadřují o dálnici D1. Tato dopravní tepna dnes dokázala zastavit stovky amerických vojáků mířících na cvičení. Bezradní vojáci stáli a koukali. Jejich velení překvapeně zíralo, co se to děje.

Američtí vojáci si vyzkoušeli to, co už podstoupily tisíce řidičů. Peklo jménem D1. A to je konec května, vojáci by měli být rádi, že není třeba prosinec a nenapadly tři centimetry kalamitního sněhu. To by byla konečná na několik dní. Nehnuli by se ani se svými strikery, protože by všude kolem nich byly klouzající se kamiony.

Že D1 opět zkolabovala, je znovu velmi překvapivé, protože Andrej Babiš před volbami mával tabulkami a prohlašoval, že dálnice D1 je vlastně nová, protože ji jeho vláda postavila znovu. A proto ji celou zahrnul do součtu nově dokončených úseků. Tedy k těm zhruba čtyřem kilometrům, které jeho ministr dokázal skutečně dokončit.

Jak je to s pravdomluvností premiéra České republiky, se dnes přesvědčili příslušníci Armády USA. O tomhle zážitku budou asi ještě hodně dlouho vyprávět. Jak jeli po té nové dálnici ve střední Evropě, která je jedno velké zúžení, jedno velké omezení a největší lahůdkou je panelová část, kterou jim Češi postavili do cesty, aby se jim tam jejich transportéry rozsypaly.

Tak jako to dělá se vším, i teď Babiš házel vinu za zkolabování dopravy na někoho jiného. Za problémy podle něj mohou samotní američtí vojáci. Ti jeli po dálnici rychlostí 50-80 km/h. Jenže jako vždy je to jinak. Kdyby Babiš s Ťokem dálnici uměli opravit a neproměnili by ji v jedno velké omezení, ostatním řidičům by konvoj v pravém jízdním pruhu nijak nevadil.

Revue Forum Banner
Štěpán Malát
Štěpán Malát
Další články autora