Čím víc se objevuje kauz okolo Andreje Babiše, tím složitější je se z nich vymluvit. Marketingovému oddělení i premiérovi samotnému dochází výmluvy a musí vykrádat sám sebe. Stalo se tak, že některá slova budou dlouhá léta spojována s érou babišismu a místo jejich pravého významu se stanou téměř vulgarismy. Právě to však dokazuje, jak moc si oligarcha vymýšlí a že lež je jeho základním komunikačním prostředkem.
Dnes už zřejmě těžko zjistíme, zda se slova jako účelovka zrodila v hlavě Andreje Babiše, nebo jeho marketingového guru Marka Prchala. Každopádně je jasné, že se jedná o jednu z nejčastěji používaných výmluv, která má podporovat Babišovu paranoidní představu, že se proti němu kdosi spolčuje, aby ho odstranil s politiky.
Víc než účelovka, je ovšem kampaň. Nevinné slovo, které je spojeno především s reklamou, si majitel hnutí ANO doslova zprivatizoval. Kdo dneska dělá kampaň je díky Babišově útoku na český jazyk, který je jeho velkým nepřítelem, spíše padouch. Nehorázná drzost neustále lhát a měnit názory podle toho, jak ovlivní osobní zájmy, jsou ovšem netradičním prostředkem k získání úspěchu, posléze velké politické moci.
Samozřejmě to není pouze Babiš, pro koho je pravda sprosté slovo, ale nikdo ji nedokáže překrucovat tak šikovně, že tomu věří taková část národa, která je u voleb nutná k vítězství v nich.
V sobotním rozhovoru pro deník Právo však Babiš ukázal, že se blíží maximu výmyslů, které dokáže jeho PR tým vymyslet. Celý text je totiž jakýmsi shrnutím všech báchorek, které premiér na svou obhajobu stačil vyprodukovat.
Rozhovor je tak prošpikován všemi zmíněnými účelovkami a kampaněmi, nechybí ani antibabiš, fňukání o neexistujícím střetu zájmů, nebo obvinění některých českých europoslanců, kteří po Babišovi „jdou“. Jediné, co absentuje, je kritika Evropského parlamentu, nebo EU jako takové. Ale to je logické. Ministerský předseda si to nemůže dovolit, protože by to ohrozilo jeho selfíčka z Bruselu, která jsou nedílnou součástí jeho propagandy.
Hlasováním ve Štrasburku začaly pro oligarchu a „nemajitele“ velké trable. Horší než zastavení dotací totiž může být audit, který bude následovat.
Nebude to nic hezkého, vyplave spousta špíny a je třeba se na to připravit. To už by se s účelovkou a kampaní totiž nemuselo „ustát“. Marketéři v ANO si to určitě uvědomují a již nyní se netěší na nový, patrně nejtěžší, úkol, který před nimi kdy stál.