Předseda vlády Andrej Babiš působí na svém facebooku dojmem, že si příspěvky píše sám. Ve skutečnosti za něj tuto práci odvádí tým odborníků na PR a marketing; během svého posledního pokusu vyvolat u svých příznivců emoce však narazil. Po sdílení příběhu z covidového oddělení se ozvala lékařka, která původní příspěvek napsala.
„Z těch příběhů mrazí,“ komentoval marketingový tým za Andreje Babiše příběh lékařky Martiny Žižlavské z Nemocnice Milosrdných bratří v Brně. Ta popsala své zkušenosti z covidového oddělení, kde pracovala od konce ledna 2021.
Její vzpomínky jsou silné a v plné šíři ukazují pohromu, s jakou se museli zdravotníci setkat během intenzivních koronavirových vln, na jejichž rozšíření měla podíl chaotická rozhodnutí Babišovy vlády. „Pamatuju si chlapa jak horu, kterého jsem musela uklidit na inspekčák. Rozbrečel se po smrti své matky, domníval se, že ji nakazil – kašlal na opatření a udělali si v době špičky epidemie s kámoši pařbu, nakazili se pochopitelně všichni,“ uvádí lékařka ve dva týdny starém příspěvku na facebooku.
„Pamatuju si, jak byly sestry v depce z toho, že všichni umírají, tak jsem se rozhodla, že udělám statistiku toho, kolik lidí jsme zachránili. A pamatuju si, jak jsem jim ji následně neukázala,“ pokračuje Žižlavská.
Babiš tento příspěvek zneužil pro svůj marketing a přesdílel jej. Lékařka však využila funkce facebooku, která umožňuje příspěvek upravit, a dopsala tam vzkaz, který se pak zobrazil všem příznivcům předsedy hnutí ANO.
„Pane premiére Babiši, pamatuju si, jak jste spolu s celou vládou dělali snad všechno pro to, aby se virus mohl šířit, jak se mu zlíbí. Pamatuju si žvásty vaší vlády z té doby, kdy se ještě dalo něco dělat – ale ne, stejně jako řada českých občanů, ani vy neposloucháte odborníky. Pamatuju si, že jste nám ve snaze o záchranu lidí moc nepomohli a pak jste se snažili to lepit nesystematickými finančními příspěvky. Kde berete tu drzost psát na svůj profil, že vás z toho mrazí. Na to je trochu pozdě,“ vzkázala mu.
Facebookový post na jeho profilu nadále visí. Předseda vlády se na svém facebooku snaží působit, že na své sociální sítě přispívá on sám, podobně jako jiní čeští politici. Jeho posty, včetně všech vlastních mediálních výstupů, však pečlivě sestavuje jeho tým lidí sestavených výhradně na PR a marketing.
Známým produktem této skupiny se stala také například série videí nazvaných Čau lidi, nebo tento měsíc vydaná kniha „Sdílejte, než to zakážou“, která slouží jako nástroj předvolební kampaně.