Šéf Pirátů Ivan Bartoš zveřejnil záběry, na kterých cvičí v pražské Stromovce. Video je zajímavé z několika důvodů. Za prvé, v republice, která patří Zemanovi a Babišovi, je zcela osvěžující vidět vrcholného politika cvičit. Za druhé, Bartoš, který je podle posledních průzkumů favoritem na pozici premiéra, ukázal, jakým směrem se také bude ubírat jeho kampaň – důraz na to, že je „mladý a svěží“. A za třetí, video jistě způsobilo těžké chvíle Prchalovi a dalším marketérům, kteří dlouhodobě pracují na tom, aby z Babiše dělali cool strejdu.
Co teď? Co nacpeme do Čaulidi? To se asi v posledních hodinách honí hlavou Marku Prchalovi a spol. On je totiž ten jejich formát Čaulidi už poměrně dost vyčpělý. Za stolem sedící Babiš, který střídá tři polohy – je ublížený, nebo všem nadává, případně se chlubí, jak je nejlepší, to vše naprosto tragickým jazykem, tohle fakt není moc zábavné, zajímavé, ani cool.
Celkově Babiše a jeho tým čeká velmi obtížné období. Kampaň bude těžce defenzivní. Pan premiér ukázal nejen to, že jeho hlavním zájmem jsou bankovní účty Agrofertu, ale také že je naprosto neschopný manažer. Za to, že je Česká republika nejhorší v boji s koronavirem a že tu zbytečně umírá velké množství lidí, může on a jeho vláda. Na tom se bude dost obtížně stavět kampaň.
Spoustu jeho lží a triků lidé už prohlédli. Po osmi letech ve vládě už bude těžko ječet, že za všechno mohou tradiční demokratické strany. Lépe řečeno, on to samozřejmě křičet bude, ale kdo mu tohle ještě uvěří? Další hendikep pana premiéra jsou televizní debaty. Do těch Babiš už dlouhou dobu nechodí s lídry opozičních stran. Protože ho všichni postupně a opakovaně rozcupovali. Jediné, co je pro něj přijatelné, je formát PR pořadu, který mu čas od času dopřeje Prima.
Babiš to bude mít v dalších měsících hodně těžké. Sám se zcela znemožnil a maximálně nabil opozici. Její lídři jsou schopni oslovit široké spektrum lidí, každý je jiný a každý je autentický. Ne jako vyšeptalý PR produkt z Čapáku.