Česká biskupská konference dala najevo, že nesdílí názory Hany Lipovské na Evropskou unii, které veřejně vyjádřila. Předtím už se pokusil jistý rozruch mírnit kardinál Dominik Duka. Pro Lipovskou a okruh podobně smýšlejících lidí to bude jistě poněkud nemilá sprcha.
Prohlášení bylo zveřejněno na stránkách Cirkev.cz a zní:
„Česká biskupská konference (ČBK) se neztotožňuje s vyjádřením Ing. Hany Lipovské, Ph.D. v rozhovoru, jak ho zveřejnil Týdeník HROT, ohledně postojů k Evropské unii. Jedná se o osobní názory paní Lipovské a práci redaktorů, ne o postoj České biskupské konference. Paní Lipovská byla nominována do Rady České televize, tedy jakákoliv vyjádření o jiných tématech jsou pouze osobního charakteru. ČBK nemůže komentovat soukromé názory všech věřících. ČBK považuje evropskou spolupráci za velmi důležitou. I když existuje řada skutečností, které vidíme kriticky, jsme toho názoru, že o budoucnosti EU a její potřebné reformě je třeba vést solidní debatu a katolická církev má k této debatě co říci. Mons. Jan Graubner, předseda ČBK.“
Lipovská v rozhovoru například přirovnala vstup do Evropské unie k ruské invazi v roce 1968: „Ano, nevjely tanky, ale vjela ideologie. Když lidé vidí tank, okamžitě si uvědomí, že je něco špatně. Když mají proti sobě neviditelnou ideologii, trvá déle, než jim dojde, čemu čelí. V každém případě ale Unie, ve které vězíme, není stejná Unie, do které jsme vstupovali. Abychom mohli s chutí a radostí slavit, musí z podzimních voleb příští rok vzejít vláda, která nechá občany rozhodnout o dalším směřování republiky v rámci Evropy v referendu… Když se podíváte, na jakých idejích EU vznikla, je to marxismus. Otcové zakladatelé nikdy nebyli pro volný trh, a co je horší, nevidím u nich ani pochopení pro ‚dělníka‘. Ti lidé ve svém elitářství pohrdali člověkem. Neuvědomovali si to a žili v tom, že pracují pro lidi. Tito idealisté, kteří byli silně ovlivnění Marxovým učením, vytvořili podhoubí pro nadnárodní firmy… Jsem pro referendum o czexitu a hlasovala bych v něm pro vystoupení České republiky z EU.“
S těmi marxisty to Lipovská skutečně poněkud přehnala a záhy jí dost lidí připomnělo, že u zrodu evropské integrace se to přímo hemžilo katolíky a u jednoho z nich, Roberta Schumana, dokonce běží proces blahořečení. Pak tedy muselo přijít vybrušování a kardinál Duka začal mluvit o tom, že se evropská integrace ale odchýlila od židovsko-křesťanských hodnot. Od čeho se odchýlila, když těmi hodnotami je od začátku udržení míru a spolupráce, není jasné. Kardinálovi vadí, že ty židovsko-křesťanské kořeny nejsou napsány v Lisabonské smlouvě, a vidí v tom „posun“ směrem pryč od uvedených hodnot. Jenže ty „kořeny“ tam nebyly písemně zachyceny ani předtím.
Můžeme se mýlit, ale je dost pravděpodobné, že pro některé biskupy už je vyjadřování a počínání Hany Lipovské poněkud trapné. Přece jen je něco jiného deklarovat se jako konzervativní katolík, a pak se dávat dohromady s osobami, jako je Jana Bobošíková, Jiří Ovčáček a podobně. Možná to pro některé bylo na okraji zájmu a předpokládali, že se Lipovská do Rady ČT stejně nedostane. To ovšem podcenili politické síly, které nejspíš kardinálu Dukovi tuto kandidátku podsunuly a pak ji prosadily na určené místo. Ta teď řádí jako slůňátko v porcelánu a to řinčení je dost obtěžující.
Podoba katolictví představovaná ne moc bystrými fundamentalisty spojenými s hodně nahnědlými politickými aktivisty je ubohá a ostudná. Biskupové tak aspoň vyslali signál, že ústa Hany Lipovské jsou její ústa a ne jejich. Dominik Duka si ale stejně nejspíš nepřipouští, že něco udělal špatně. Sdílí s těmito kruhy odpor k otevřené společnosti i k veřejnoprávním médiím, líbí se mu přítomnost v salonech. Snad si myslí, že je jeden z posledních bojovníků, co hájí hradby Západu, než je zvenčí prolomí musulmani za pomoci páté kolony neomarxistů zevnitř. Kolona ruských agentů a fašistoidních sil mu tak moc nevadí. Ti mu přece podkuřují.
Přišlo tedy jedno výchovné pokárání, což je velmi dobře, ale rozložení sil zůstává stejné.