Tak to bude mezi českými oslavovateli brexitu, který vyvedl Spojené království z děsivé nadvlády bruselského neomarxismu-maoismu, velké mrzení. Místo aby se ostrovy svobodně nadechly čerstvého vzduchu s tradičním CO2, vyhlásil Boris Johnson ještě další zelenání.
Je to zrada. „Velká Británie chce zakázat prodej automobilů s naftovými a benzinovými motory a s hybridním pohonem už od roku 2035, což je o pět let dříve, než původně plánovala. Britský premiér Boris Johnson to má v úterý oznámit v projevu ohledně závazků své země v rámci boje s klimatickým oteplováním. Podle Johnsona se jedině dřívějším zákazem aut na naftu a benzin podaří dosáhnout cíle, aby Británie do roku 2050 snížila své emise skleníkových plynů prakticky na nulu.“ (ct24.ceskatelevize.cz)
To není všechno. Jak jsme tu psali počátkem roku, země za kanálem La Manche získala v roce 2019 více energie z čistých zdrojů než z fosilních paliv. „Jedním z klíčových atributů elektrických vozidel je, že mají baterii, a proto je lze použít jako zdroj energie do sítě,“ řekl loni v červnu pro BBC John Pettigrew, šéf National Grid, nadnárodní společnosti sídlící ve Velké Británii. V Británii totiž vzrostlo používání zdrojů s nulovými emisemi CO2, jako je vítr, sluneční a jaderná energie. Spotřeba plynu a uhlí za posledních 12 měsíců poklesla, protože se Spojené království snaží snížit množství znečišťujícího paliva. Země je tak v polovině svého plánu, podle kterého chce mít do roku 2050 nulovou hodnotu skleníkových plynů.
Fosilní paliva v minulém roce stála za pouze 43 procenty energie, kterou National Grid spotřebovala. Většina z dalších 48,5 procenta pocházela ze zdrojů, jako jsou větrné farmy, vodní elektrárny, sluneční a jaderná energie a čistá energie importovaná prostřednictvím podmořských kabelů.
„Mohli bychom nabíjet všechna auta a použít tuto elektřinu k podpoře sítě, když to bude potřeba. Bude to pro nás opravdu účinný nástroj, jak snížit náklady.“ Firma odhaduje, že tato technologie typu vozidlo-síť (V2G) by mohla vyřešit 10–15 procent britské poptávky po skladování elektrické energie,“ tvrdí John Pettigrew.
Co si teď počnou v Institutu Václava Klause? Nedávno tam publikovali myšlenky Ivo Strejčka, samozřejmě převzaté z Parlamentních listů.
Strejček tam ponuře věští: „Je ale nezbytné si uvědomit, že jde o mnohem víc než o škody na automobilovém průmyslu. ‚Boj za záchranu planety‘ je ideologií toho, jak má být a jak bude uspořádána naše společnost, jak nám bude nařízeno chovat se a žít, co nám bude zakázáno! … A stejně jako tyto totality měly své ideology a vůdce, tato své fanatické vyznavače a chiliastické vůdce už má také. Jediný rozdíl je a bude v míře použité brutality. Ta dnešní plíživá totalita má podobu příjemnou a mírumilovnou. O to snadnější, úspěšnější, ale i zákeřnější je její útok na svobodu.“
A teď přímo rána dýkou do zad. Pár dní po brexitu a ještě z úst konzervativního premiéra Johnsona Británie vyhlašuje dřívější konec benzinových aut. Je to strašné. Teď už ostrůvkem civilizace zůstává jen ten Klausův zámeček, kde se před brzkým příchodem zeleného Antikrista shromažďují poslední spravedliví. Kdybychom se kromě proroctví aspoň dočkali nějakých zázraků, aby bylo na co koukat.