Lidová tvořivost zasáhla i kampaň Češi, děkujem, kterou spustil začátkem listopadu Člověk v tísni. Místo poděkování lidí, kterým organizace v uplynulých letech pomohla zlepšit těžkou životní situaci, koluje na sociálních sítích poděkování nastávajícího předsedy vlády.
Vzkaz v českoslovenštině, kterou se Andrej Babiš často vyjadřuje, se strefuje do situace v Česku. Miliardář původem ze Slovenska se stal i přes policejní obvinění jednoznačným vítězem parlamentních voleb a sestavuje vládu. Za to by se opravdu slušelo Čechům poděkovat.
Velkou pozornost vzbudila už původní kampaň, z které si tvůrci utahují. Billboardy s nápisy v arabštině, ukrajinštině nebo barmštině s textem Češi, děkujem se objevily zhruba na padesáti plochách začátkem měsíce v Praze, Brně a Ostravě a vzbudily velkou pozornost. Zprvu nebylo jasné, kdo za billboardy stojí, a někteří je považovali za provokaci, či dokonce začátek islamizace. Kvůli nápisům v arabštině lidé dokonce volali na policii. Později se vyjasnilo, že za akcí stojí humanitární organizace Člověk v tísni.
Své díky českým dárcům na billboardech vyjádřil například učitel z válkou zbídačené Sýrie, žena z Etiopie, která děkuje za vybudování vodovodu nebo starší muž z Ukrajiny, jenž má díky Člověku v tísni novou střechu nad hlavou.
Člověk v tísni letos slaví 25 let fungování. Za tu dobu organizace pomohla více než 18 milionům lidí. Dary posílají desetitisíce Čechů a putují zhruba do třiceti zemí.