Kolem toho, proč letadla společností ČSA a Smartwings musela čekat na možnost přistát v Číně, vládní činitelé mlží. Zřejmě šlo o manévry čínské administrativy, během kterých letadla tři dny čekala v Rusku.
Na webu Zdopravy.cz píše Jan Sůra: „Nasazení letadel Smartwings a ČSA vyvolává stále řadu otázek, zejména pak proč musela jejich letadla tak dlouho čekat na povolení. Šéf Slavie a propagátor vztahů Česka s Čínou Jaroslav Tvrdík, který v letectví v minulosti dovedl ČSA svojí velkorysostí až na hranu krachu, uvádí jako důvod přetížené letiště v Šanghaji a nedostatek volných slotů. V mezidobí od jeho výroků přistál ale v Šanghaji například letoun Air Serbia. Srbsko se v poslední době velmi orientuje na kladné vztahy s Čínou. Vyjádření českých úřadů ke zpoždění stále zjišťujeme.“
Mluvčí Smartwings Vladimíra Dufková mluví o tom, že skluz byl dán kombinací vyřizování všech povolení: „Původně byl řešen jako humanitární let, ale čínská strana si vyžádala, aby byl schvalován jako komerční, což znamenalo složitější schvalovací proces.“
„Ministerstvo dopravy a Ministerstvo zahraničních věcí pomáhají Českým aeroliniím a Smartwings vyřídit všechna potřebná povolení od čínských leteckých úřadů,“ uvedlo Ministerstvo dopravy v tiskové zprávě.
Web Planes.cz dnes napsal: „Po jedné hodině v noci přistál na ruzyňském letišti Airbus A319 ČSA (OK-REQ) s další dodávkou zdravotnického materiálu z Šanghaje (let s mezipřistáním v Novosibirsku). Po stejné trase ho nyní následuje i Boeing 737-900 Smartwings, který již na cestě z Novosibirska přeletěl hranice mezi Mongolskem a Čínou a do Prahy by se měl vrátit opět v nočních hodinách. Obě letadla stála v Novosibirsku od 19. března a čekala na povolení k odletu pro zdravotnický materiál. Letadla společnosti Smartwings se podílejí i na repatriaci občanů z různých světových destinací.“