Bývalý ministr dopravy Vladimír Kremlík se pro deník FORUM 24 vyjádřil k aktuálnímu zjištění serveru iRozhlas.cz o tom, že České dráhy od roku 2015 zdaleka nejvíc peněz za reklamu utratily ve vydavatelství Mafra, které patří do svěřenských fondů premiéra Andreje Babiše. Kremlík uvedl, že jako šéf resortu žádal prověření problematických postupů včetně marketingových smluv.
„Po zvolení pana Nebeského do čela Českých drah jsem s ním hovořil. Diskutovali jsme o jeho záměru, že bude vhodné, pokud představenstvo prověří některé problematické věci a postupy u ČD a skupiny ČD. Vedle marketingových smluv i kartel atd. U marketingových smluv se měli zaměřit i na účelnost výdajů a na péči řádného hospodáře, tedy na konkrétní výstupy a jejich účelnost pro ČD atd. Předpokládám, že tedy toto proběhlo. Obsah auditu ani přesné zadání mi známo není,“ uvedl pro deník FORUM 24 Kremlík.
Generální ředitel Českých drah Václav Nebeský byl zvolen 25. září 2019. Problém byl ovšem v tom, že jeho manželka Olga měla na Ministerstvu pro místní rozvoj ČR na starosti odpověď České republiky na návrh auditní zprávy Evropské komise k údajnému střetu zájmů premiéra Andreje Babiše a holdingu Agrofert.
Poslanec ODS Stanislav Bláha tehdy upozornil na to, že Nebeský nemá pro funkci šéfa státních drah základní předpoklady.
Původně se do výběrového řízení na členy představenstva Českých drah přihlásilo 32 kandidátů. Nebeský ve funkci nahradil Miroslava Kupce, který byl odvolán v červnu 2019. Právě Kupec nyní iRozhlasu řekl, že s ním o reklamě jednal strategický šéf Mafry František Nachtigall.