Sociální demokracie dá za kampaň před senátními a krajskými volbami řádově 100 milionů korun. Oznámil to místopředseda ČSSD pro hospodaření Martin Starec. Strana nyní zahájila jarní část kampaně, když v některých novinách zveřejnila inzeráty, kterými se vymezuje vůči ministru financí a šéfovi hnutí ANO Andreji Babišovi. Právě ANO by přitom mělo být v podzimních volbách největším soupeřem ČSSD.
[ctete-foto]49113[/ctete-foto]
„My jsme si vyčlenili v rozpočtu částku řádově 100 milionů korun,“ řekl Starec, podle něhož zatím sociální demokracie nepočítá s tím, že by si na volby musela půjčovat. Asi dvě třetiny z této částky mají jít na krajské volby, třetina na ty senátní.
Částka, o níž ČSSD informovala, je výrazně vyšší než rozpočty ostatních stran do podzimních klání. Opoziční TOP 09 zatím hovořila o desítkách milionů na kampaň, lidovci a hnutí Starostové a nezávislí o 15 milionech. Komunisté se chtějí vejít do 20 milionů a Úsvit s Blokem proti islámu do deseti milionů. Babišovo hnutí ANO částku nezveřejnilo.
Právě vůči tomuto koaličnímu partnerovi se sociální demokracie začala svou kampaní už nyní vymezovat. Například v inzerátu zveřejněném na titulní straně Práva píše: „Stát není firma. Je to společenství lidí.“ Naráží tak na časté tvrzení Babiše, který je zároveň majitelem koncernu Agrofert, že chce stát řídit jako firmu.
Premiér a předseda ČSSD Bohuslav Sobotka v dnešním rozhovoru pro Českou televizi uvedl, že doufá, že se vládní strany dokážou přenést přes soupeření, které je ve volbách logicky čeká. Koaliční partneři podle něj musí přistupovat odpovědně k tomu, že je před nimi ještě hodně práce a spojuje je odpovědnost dotáhnout do konce sliby z doby vytvoření kabinetu.
Sociální demokraté v inzerátu také zveřejnili odkaz na webové stránky kampaně, na nichž mimo jiné vyzdvihují některé výsledky dvou let vládnutí ČSSD v koaličním kabinetu.