Jan Keller se rozohnil proti petici vědců. Ti píší: „Všem, kdo v Evropě hledají útočiště, by mělo být zajištěno bezpečí a důstojné zacházení. Ti skutečně potřební musí být přijímáni a integrováni na základě individuálního a spravedlivého výběrového procesu, aniž by je předem diskvalifikovala jejich etnická či náboženská identita.“
Z nějakého důvodu Kellera jeho sociální zájem o chudé a potřebné opustil. Proč, to musí vědět jen on. Za povšimnutí v jeho textu stojí víc bodů, ale jeden je obzvlášť pikantní. Keller píše: „Její autoři vyzývají, aby lidé uplatňovali kritický pohled na svět, aby se zajímali o dění ve světě a snažili se porozumět skutečným příčinám zla. Kde byli mužové a ženy vědy, když naši spojenci z NATO zadělávali na dnešní krizi a cíleně rozvraceli státy, často pod falešnými a lživými záminkami? Jak uplatňovali akademici svůj kritický rozum, když bylo tajnými službami přiživováno napětí a vyvolávány občanské války v zemích, které sloužily jako hráz před vlnami uprchlíků? Bědovat nad následky a nevšímat si příčin, to není hodno akademického rozumu.“
A ještě: „Pokud vědcům a badatelům skutečně vadí nesnášenlivost, rasismus a další fašizující tendence, proč neupozornili důraznou peticí předsedu TOP 09, že jeden z poslanců za jeho stranu veřejně propaguje paramilitární uskupení, které všechny tyto rysy splňuje? Proč naši starostliví akademici nevyzvali Karla Schwarzenberga, aby se za toto skandální jednání europoslance Štětiny alespoň omluvil?“
A kde byl Keller?
Když už jsme u toho tázání, budeme se tedy také ptát. Kde byl Keller, když diktátoři vraždili své obyvatelstvo. Třeba Saddám Kurdy chemickými zbraněmi? Kde byl, když Tálibán vraždil v Afghánistánu? A vůbec, kde byl, když SSSR vpadl do Afghánistánu a způsobil rozvrat trvající po celá desetiletí? To víme celkem přesně. Byl v KSČ. Pak to vysvětloval, že „předpokladem pro práci v oblasti společenských věd bylo členství v KSČ“. To samozřejmě nebylo. To bylo předpokladem leda k tomu, aby mohl od nějaké státní instituce komunistického režimu dostávat peníze. Pak ovšem není divu, že Keller nijak neprotestoval proti brežněvovskému režimu. Zatímco jiní seděli za své názory v kriminále a další mohli odborné věci publikovat leda v samizdatu, absolvoval v druhé polovině 80. let studijní pobyty na univerzitách v Bordeaux, v Aix-en-Provence a na Sorbonně.
Své členství ve straně později omlouval ještě tím, že do ní vstoupil, protože se choval pravicově. To je zajímavá logika, někteří jiní se chovali taky pravicově a kvůli tomu do strany nevstoupili, třeba Václav Benda. Pak tu byli levicoví sociologové, třeba Rudolf Battěk, kteří za normalizace seděli v kriminále. A když už zmiňuje Karla Schwarzenberga, kde byl Keller, když Schwarzenberga Miloš Zeman lživě nařkl během prezidentské volby, že na hradě jejich rodu dodnes visí obrazy s hákovými kříži? A jak Keller protestuje proti paralimitárním seskupením, jež jsou podporována Kremlem na Ukrajině? No nijak, za všechno na světě může Západ.
Jan Keller má dost selektivní svědomí. Ptát se, kde byl kdy on, je celkem zbytečné. To se dá celkem snadno zjistit a není se čím chlubit. Tam, kde mu bylo hezky a nic mu nehrozilo.
Aktuálně k problému imigrantů a stavění zdí na ochranu Evropy může číst zde:
Železné opony se osvědčují demokraciím i diktaturám. V Něčem