Další vlna elektronické evidence tržeb postihne i mobilní operátory a v důsledku možná i jejich zákazníky. Uživatelé předplacených karet totiž budou od příštího března zavaleni textovými zprávami, které budou fungovat podobně jako účtenka v obchodě. Jejich rozesíláním se ovšem zvýší výdaje českých mobilních operátorů a ti budou chtít dostat své peníze zpět.
Doklad o zaplacení dostanou občané, kteří stále dávají přednost volání na kredit, nejen při nákupu SIM karty nebo dobití, ale pokaždé, když se rozhodnout svůj telefon použít. Každý hovor nebo odeslaná SMS zpráva musí být evidována a poskytovatel služby musí podle zákona o EET tuto transakci zdokladovat nejen ministerstvu financí, ale také zákazníkovi. Jak upozornil server ECHO24.cz, denně se jedná přibližně o 10 milionů takovýchto dokladů.
Podle Jiřího Grunda, výkonného ředitele Asociace provozovatelů mobilních sítí, půjde o desetimilionové investice do účetních systémů. To může v konečném důsledku znamenat zdražení služeb. „Sami jsme svědky toho, že se tady vede veřejná debata na téma ceny mobilních služeb pro uživatele a stát zatím vytváří kroky, které vedou k tomu, že se budou zvyšovat náklady. Neumím určit, zda se to promítne nebo nepromítne do koncových cen. Ale samozřejmě vyšší náklady nevedou k tomu, že se zlevňuje,“ uvedl Grund pro Echo24.
„Délka toho FIK kódu a dalších náležitostí je navíc delší než 160 znaků, takže se může stát, že zákazníkovi přijde účtenka natřikrát,“ dodal s tím, že je možnost dostávat účtenku nejen smskou, ale také třeba e-mailem, což ovšem neznamená, že by si to nevyžádalo zvýšené náklady operátorů.