Když před krátkou dobou kupoval Twitter, američtí finanční analytici hořeli nadšením. O jejich analýzy neuvěřitelně hloupého finančního kroku bez jakékoli návratnosti se všechna média prala. Bylo naprosto jasné, že Elon Musk koupil Twitter vysoko nad cenou, a bylo také naprosto jasné, že jeho chování jako nového vlastníka je z byznysového hlediska naprosto šílené.
Média měla žně. Všichni se popásali na Elonových budoucích ztrátách. Napřed odešli všichni velcí inzerenti, takže Twitter přišel o majoritní část příjmů. Pak Elon Musk vyhodil většinu kmenových zaměstnanců, celé účetní oddělení, celé oddělení bezpečnosti a kontroly obsahu (které se staralo o eliminaci a detekování trollů, hatespeech, dětské pornografie a násilí). Vyhodil většinu hlavních inženýrů, kteří měli na starosti design hlavních funkcionalit a spokojenost uživatelů. Přestal platit za kanceláře.
Twitter to k velkému údivu všech analytiků, kteří nepochopili hru, přežil. Ale jako vykuchaná kulhavá zombie plná poruch a kiksů, ze které se postupně jakoby z mlhy vynořuje skutečný účel této velmi podivné investice. A ten je nám, obyvatelům bývalé východní Evropy, důvěrně znám.
Elonův velký skok
Ano, propaganda. Je to jediné vysvětlení, které dává tomuto podivnému chování nějaký smysl. Mezi investory tohoto očividně ztrátového byznysu, najdeme krytí přes banky a fondy (Bank of America, Societe Generale, Barclays, BNP Paribas…) a velké private equity fondy z Kataru, Saúdské Arábie a další (o kterých se americká FINCEN vyjadřuje jako o primárních zdrojích praní špinavých peněz v současnosti.) Za zmínku stojí i Muskovo obchodní spojení s Čínou a jejím investorem Binance.
Twitter nepotřebuje ani inzerenty, ani spokojené klienty z velkých měst. Potřebuje uživatele a sítě amplifikačních botů, kteří se jim neustálým opakováním vyvolených informací dostanou do hlavy.
Elon během svého „Velkého skoku vpřed“ postupně zdevastoval tu část personální a technologické základny Twitteru, která je z propagandistického hlediska buď zbytná, anebo vyloženě na obtíž. Zůstala mu jen čistá kostra, která plní potřeby pro zadavatele amplifikace. Ano, amplifikace čehokoli na zakázku byla, je a bude nejcennější komodita Twitteru….
Přečetli jste úryvek článku Týdeníku FORUM
Tento článek byl publikován pouze ve zkrácené formě. Kompletní verzi si mohou přečíst předplatitelé FORUM 24+ přihlášením do čtenářské zóny na webu Týdeníku FORUM.